Hoofdmenu

retarded 5e kj zilver

Gestart door vincentvanderspek, januari 14, 2015, 16:49:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

vincentvanderspek

Leuke retartded 5e kj Zilver vandaag in Scheveningen, gefotografeerd door Wim van Yperen: http://kiekjesdief.nl/jml3/

Groet, Vincent
"My choice is what I choose to do,
And if I'm causing no harm, it shouldn't bother you.

Your choice is who you choose to be,
And if you're causin' no harm, then you're alright with me."

― Ben Harper

kiekjesdief

#1
Het verhaaltje staat inmiddels hier: http://kiekjesdief.nl/jml3/152-nieuws/vogellogboek/1676-twee-scandinaviers

En dit zijn de bijbehorende foto's:


Wim van Yperen
www.kiekjesdief.nl/vogels

Merijn Loeve

Blijft een apart verhaal, is een foutje door de ringer al uitgesloten?
Met vriendelijke groet,

Merijn Loeve

Rudy_Offereins

Het zou natuurlijk altijd nog vreemder zijn als er een argentatus zilver werd getoond die vooruitliep met de rui.  ;)
Van zilvers die een jonger kleed laten zien dan hun werkelijke leeftijd zijn genoeg voorbeelden bekend, maar vaak is daar een ring voor nodig om het hard te maken. Bij een snelle scan zou ik hier ook een derde winter van maken. Dat het toch wel eens een vierde winter vogel zou kunnen zijn wordt gehint door de behoorlijk grote witte spiegels op de handpennen van deze vogel.
Vriendelijk groet, Rudy

theomuusse


Rob Koelman

Citaat van: Rudy_Offereins op januari 19, 2015, 14:38:30 PMVan zilvers die een jonger kleed laten zien dan hun werkelijke leeftijd zijn genoeg voorbeelden bekend, maar vaak is daar een ring voor nodig om het hard te maken.

Is er een schatting te maken over het percentage dieren dat dit verschijnsel vertoont?
Met vriendelijke groet, Rob

vincentvanderspek

Dat lijkt me moeilijk te kwantificeren, Rob. Maar iets anders: hoe uitzonderlijk is een geruide dekveer bij een 2e kj Zilvermeeuw nu? Komt dat met enige regelmaat voor, of is dat (vrij) uitzonderlijk? Dat zag ik gisteren namelijk (één middelste aan één zijde). En nee, het was geen geelpoot  ;)
"My choice is what I choose to do,
And if I'm causing no harm, it shouldn't bother you.

Your choice is who you choose to be,
And if you're causin' no harm, then you're alright with me."

― Ben Harper

Rudy_Offereins

Het kan prima Vincent, maar ze zijn dungezaaid. Het komt opvallend veel voor in zachte winters, daar associeer ik het altijd mee. Dan lijken zilvers daar energie voor te hebben omdat er gemakkelijker aan eten te komen is. Ook kan het zijn dat de meeuw verloren veren vervangt.


Citaat van: vincentvanderspek op januari 19, 2015, 19:46:42 PM
Dat lijkt me moeilijk te kwantificeren, Rob. Maar iets anders: hoe uitzonderlijk is een geruide dekveer bij een 2e kj Zilvermeeuw nu? Komt dat met enige regelmaat voor, of is dat (vrij) uitzonderlijk? Dat zag ik gisteren namelijk (één middelste aan één zijde). En nee, het was geen geelpoot  ;)
Vriendelijk groet, Rudy

Martijn Bot

Citaat van: Rudy_Offereins op januari 19, 2015, 21:27:00 PM
Het kan prima Vincent, maar ze zijn dungezaaid. Het komt opvallend veel voor in zachte winters, daar associeer ik het altijd mee. Dan lijken zilvers daar energie voor te hebben omdat er gemakkelijker aan eten te komen is. Ook kan het zijn dat de meeuw verloren veren vervangt.


Citaat van: vincentvanderspek op januari 19, 2015, 19:46:42 PM
Dat lijkt me moeilijk te kwantificeren, Rob. Maar iets anders: hoe uitzonderlijk is een geruide dekveer bij een 2e kj Zilvermeeuw nu? Komt dat met enige regelmaat voor, of is dat (vrij) uitzonderlijk? Dat zag ik gisteren namelijk (één middelste aan één zijde). En nee, het was geen geelpoot  ;)
Je komt het inderdaad af en toe tegen, maar verder dan maximaal een handvol per winter kom ik niet. En ik bekijk er toch aardig wat...

kiekjesdief

@Merijn: De ringer heeft de waarneming akkoord bevonden en op het desbetreffende facebook-bericht zijn ook wat reacties binnengekomen. Zie:
https://www.facebook.com/Kiekjesdief/posts/1409403569352772:0
Wim van Yperen
www.kiekjesdief.nl/vogels