Hoofdmenu

Acrobaatje?

Gestart door jantine6, januari 17, 2015, 13:45:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

jantine6

Deze Pimpelmees gebruikte maar één pootje tijdens het eten uit een netje. Hij/zij bleef behoorlijk lang hangen. Ziet iemand iets afwijkends wat dit kan verklaren?
Vriendelijke groet, Jantine

HPM

Nee hoor. Pimpels kunnen dat gewoon.

Herman van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Mwah... Ik sluit niet uit dat er toch wat mis is met de poot. Normaal is het gebruik van twee poten toch wel handiger... Overigens kunnen ze met één poot ook leven.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Rob Koelman

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op januari 17, 2015, 17:35:36 PMMwah... Ik sluit niet uit dat er toch wat mis is met de poot. Normaal is het gebruik van twee poten toch wel handiger... Overigens kunnen ze met één poot ook leven.

Het niet gebruikte pootje ziet er toch heel normaal uit. Ik heb wel eens slechtere pootjes gezien. Zie bijvoorbeeld de foto's van een of ander zeldzaam vogeltje dat vorig jaar een tijd lang ergens in het westen van het land resideerde...  ;)
Met vriendelijke groet, Rob

jantine6

Allen bedankt voor de reacties. We zullen hopen dat er inderdaad niks aan 't "pootje" is maar vandaag hing de Pimpelmees wéér aan één pootje aan het netje. Op een gegeven moment werd het vrije pootje gebruikt als een extra steuntje zo te zien. Zonder zich overigens vast te klampen lijkt mij. Hij/zij redt zich in ieder geval wel op deze manier. Gelukkig maar.
Jantine

HPM

Citaat van: jantine6 op januari 18, 2015, 19:18:59 PM

Allen bedankt voor de reacties. We zullen hopen dat er inderdaad niks aan 't "pootje" is maar vandaag hing de Pimpelmees wéér aan één pootje aan het netje. Op een gegeven moment werd het vrije pootje gebruikt als een extra steuntje zo te zien. Zonder zich overigens vast te klampen lijkt mij. Hij/zij redt zich in ieder geval wel op deze manier. Gelukkig maar.
Jantine

Je kan natuurlijk niet weten of dat hetzelfde exemplaar was.
Herman van der Meer

jantine6

Herman daar heb je gelijk in. Maar dit is wel de eerste keer dat wij dit zo zien bij een Pimpelmees. Bij de "onze" heb ik dat in al die jaren nog nooit waargenomen. Maar misschien is het een familietrekje? ;)
Vriendelijke groet, Jantine