Hoofdmenu

Otter?

Gestart door jva, januari 07, 2015, 21:18:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

jva

Oude waarneming uit 2008 uit de Weerribben; een wissel en een prent. De prent vind ik twijfelachtig, de ronde vorm zonder nagelafdrukken doet me eerder aan kat denken. Echter is de prent obv de afmeting van de munt ca 6 cm in doorsnede (wat me weer aan de grote kant lijkt voor een kat). Het is te lang geleden om alle details paraat te hebben. Wie?

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/97064154
Europese Otter - Lutra lutra gezien op 2008-10-25 Weerribben - Lokkenpolder
Foto's:




Toelichting:
(Mogelijke?)prent en wissel
bij voorbaat dank Jelle
Jelle

Rob Koelman

#1
Lijken mij prima ottersporen (prent en wissel). De prent is niet compleet: slechts een deel van de afdruk staat in de donkere aarde. Waarschijnlijk waren er op die plek ook wel een of meer otterspraints of ottergeil te vinden.
Met vriendelijke groet, Rob

Vincent Martens

Rob, er zitten nog steeds geen bevers in de Weerribben!
Wel een mooie otterwissel.
groeten, Vincent

Rob Koelman

Citaat van: Vincent Martens op januari 07, 2015, 21:50:12 PMRob, er zitten nog steeds geen bevers in de Weerribben!
Wel een mooie otterwissel.

Hersteld...  B)
Met vriendelijke groet, Rob

Bas de Maat

Beste Jelle, graag zou ik je foto van de otter wissel willen gebruiken voor een brochure waar ik momenteel aan werk. De licentie bij de foto geeft aan dat je hier geen bezwaar tegen hebt maar het leek me wel zo netjes dit even te laten weten / na te vragen. Uiteraard zullen we je naam vermelden bij de foto.
--
Met Vriendelijke Groet,

Bas de Maat

jva

Citaat van: Rob Koelman op januari 07, 2015, 21:27:49 PM
Lijken mij prima ottersporen (prent en wissel). De prent is niet compleet: slechts een deel van de afdruk staat in de donkere aarde. Waarschijnlijk waren er op die plek ook wel een of meer otterspraints of ottergeil te vinden.

Ok bedankt, de wrm is daarmee door mij op zeker gezet. Als zuiderling heb ik nog weinig ervaring met de otter, ik hoop uiteraard dat daar op termijn verandering in gaat komen.. :duim:

Klopt dat er in de omgeving ook spraints te vinden waren:

http://waarneming.nl/waarneming/view/97064153
Jelle

jva

Citaat van: Bas de Maat op januari 08, 2015, 08:00:42 AM
Beste Jelle, graag zou ik je foto van de otter wissel willen gebruiken voor een brochure waar ik momenteel aan werk. De licentie bij de foto geeft aan dat je hier geen bezwaar tegen hebt maar het leek me wel zo netjes dit even te laten weten / na te vragen. Uiteraard zullen we je naam vermelden bij de foto.

Zoals de licentie al aangaf; geen probleem! Netjes dat je het nog even voorlegt.

Deze door mij gemaakte foto van een otterwissel kun je eventueel ook gebruiken, alhoewel van iets mindere kwaliteit:
http://waarneming.nl/waarneming/view/97064153

Succes en als het niet te veel moeite is lijkt het me leuk om de (digitale?) brochure zelf ook eens te ontvangen.. :duim:
Jelle

Bas de Maat

#7
Beste Jelle,

Ik benader je nog een keer langs deze weg. De brochure is inmiddels gedrukt en de eerste exemplaren zijn aangeboden aan Gedeputeerde Carla Schönknecht van de Provincie Zeeland en Dijkgraaf Toine Poppelaars van waterschap Scheldestromen. Indien gewenst kan ik je een gedrukt exemplaar toesturen, in dat geval stuur me even je adres. (via m.de.maat"AT"hetzeeuwselandschap.nl). De brochure is ook digitaal te vinden via onze website.

Vriendelijke groet, Bas de Maat
--
Met Vriendelijke Groet,

Bas de Maat

jva

#8
Dag Bas,

Lijkt me niet nodig hoor, ik had de (overigens prachtige) brochure al gedownload. Scheelt weer papier. Nogmaals dank voor je (attente) reactie, een volgende keer mag ook via PM.. :duim:

Edit: niets ten nadele van de prachtige brochure, maar wel jammer dat de otterwissel iets minder tot zijn recht komt door de horizontale knip (waardoor het water wegvalt).
Jelle