Hoofdmenu

Zwarte halsring Kolgans

Gestart door e.walstra, januari 04, 2015, 18:39:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

e.walstra

Hoorde via Jeroen B. dat ik ok geese.org deze zou kunnen checken. Maar ik doe dit zo weinig dat ik liever niet
registreer. Toch ben ik wel erg benieuwd waar deze vogel vandaan komt etc. Kan iemand mij helpen??

Jeroen Nagtegaal

De code is LD5, Geese is het portaal voor deze meldingen. Na invoer zijn direct de eerdere waarnemingen zichtbaar. Het maken van een account is net zo makkelijk als op waarneming.nl, mocht het niet lukken, laat het gerust weten.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

OlivierO

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op januari 04, 2015, 18:42:26 PM
De code is LD5, Geese is het portaal voor deze meldingen. Na invoer zijn direct de eerdere waarnemingen zichtbaar. Het maken van een account is net zo makkelijk als op waarneming.nl, mocht het niet lukken, laat het gerust weten.

Hij wenst geen account aan te maken. Misschien dat iemand het dus voor hem wil doen.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Caspergr

Als je echt geen account wilt maken wil ik hem wel voor je invoeren. Dan stuur ik je de gegevens wel in een email.

e.walstra

als je dat zou willen doen. graag  :duim:

Jeroen Nagtegaal

Ik las de vraag meer in de zin van of er mogelijkheden zijn om anders te melden, buiten door een ander te laten invoeren, zijn die er in dit geval dus niet.

Ik beheer een Externe Bron (vanwege div. ringprojecten) account waar ik deze oa. ook kan invoeren, echter blijft de voorkeur dat waarnemingen zelf worden ingevoerd.
Groet, Jeroen Nagtegaal

Maarten Hotting

Ik denk dat je toch het best zelf een account kunt aanmaken.
Het is niet alleen leuk om de meldingen te zien waar de vogel voor je waarneming is gezien.
Maar het is ook mogelijk om alle meldingen na jou waarneming (als die in de toekomst ingevoerd worden) te bekijken.
En je kunt alle zwanen (Wilde en Kleine), ganzen en Casarca's met kleurringen onder hetzelfde account invoeren.
Ook al kom je maar eens per jaar (of minder) een geringde vogel tegen dan blijft het ontzettend leuk om die vogel dan te blijven volgen.
Groet,
Maarten

Jeroen Nagtegaal

Even benieuwd. Is ie uiteindelijk ingevoerd?
Groet, Jeroen Nagtegaal

e.walstra

Tsja had meer gehoopt. Enige eerdere waarneming op geese was op 14-2-2014 in kollumerpomp.

Jeroen Nagtegaal

Dat is vaker zo inderdaad. Echter kan kijken over een jaar zomaar een waarneming in Polen of Rusland op hebben geleverd. Ik bekijk zelf nog wel eens oude waarnemingen van jaren geleden en dan zijn er soms 10-tallen nieuwe aflezingen. Dat is een van de redenen waarom een account op Geese zo mooi is. Je kan het altijd blijven volgen.
Groet, Jeroen Nagtegaal