Wilde zwijnen zoeken

Gestart door Stefan v. Schaik, december 29, 2014, 20:53:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

Stefan v. Schaik

Hallo,

Ik was benieuwd of iemand mij wat tips kon geven voor het zoeken naar wilde zwijnen. Ik ben al verschillende keren op zoek gegaan in gebieden waar ze leven, maar tot op heden alleen nog maar wat sporen gevonden. Zo ook vandaag. Zijn er specifieke gebieden of stukken in een bos/open vlakte waar ze graag zitten. En zijn ze net als veel andere dieren ook actiever in de schemer?
Ik ben tot nu toe meerdere malen naar de Veluwe geweest en vandaag naar het Leenderbos. Heeft iemand nog andere suggesties om te zoeken. Ik hoor het graag.
Stefan van Schaik

Johannes Veenstra

Ga naar radio kootwijk. In Augustus geweest en elke avond bingo. 1 nadeel ze zijn nergens bang meer voor en weten dat auto's eten betekend. Kheb zelfs gezien dat ze vanuit auto's geaaid werden. Dit was ter hoogte van de rij woningen een stuk voor het zendstation. Voer ze aub niet !

Stefan v. Schaik

#2
Citaat van: Johannes Veenstra op december 30, 2014, 21:35:42 PM
Ga naar radio kootwijk. In Augustus geweest en elke avond bingo. 1 nadeel ze zijn nergens bang meer voor en weten dat auto's eten betekend. Kheb zelfs gezien dat ze vanuit auto's geaaid werden. Dit was ter hoogte van de rij woningen een stuk voor het zendstation. Voer ze aub niet !

Het lijkt me niet meer dan logisch om ze niet te voeren. Schandalig dat dit gebeurd. (Net als in de waterleidingduinen met de vossen)
Bedankt voor de tip. Ik zal eens kijken of ik daar eens een kijkje kan nemen. Is het in de avond een grotere kans dan vroeg in de ochtend of maakt dat niet veel uit.
En het valt mij op dat de meeste waarnemingen buiten de winterdag zijn. Is de kans dan ook groter omdat ze met koud weer verder het bos intrekken of is dat omdat er gewoon minder mensen op pad zijn geweest?
Stefan van Schaik