Egyptische libellen

Gestart door AvanderHeijden, oktober 14, 2005, 11:18:33 AM

Vorige topic - Volgende topic

AvanderHeijden

In een ander onderwerp kwam het determineren van Egyptische libellen ter sprake. Aangezien dat onderwerp erg off-topic ging, heb ik die opgeschoond en zijn de reacties daar dus verdwenen. Hier voor geinteresseerden en betrokkenen de gegeven informatie:

Goyatlah, Oct 12 2005, 22:46 PM
CiteerHet volgende boek schijnt een standaardwerk, kan geen Frans, dus heb het niet: D'Aguilar, J.; Dommanget, J.-L. Guide des Libellules d'Europe et d'Afrique du Nord 2nd edition

AvanderHeijden, Oct 13 2005, 08:51 AM
Citeerhttp://www.vermandel.com/cat/index.php?cat=2&sub=&item=7.112 dus.

Viv Anch, Oct 13 2005, 11:27 AM    
CiteerAntoine weet je geen website..natuurlijk kan ik zelf ook zoeken maar soms is een tip heel waardevol. Ik zoek zelf ook wel.Frans beheers ik wel maar geen wetenschappelijk taal, meer vakantie-frans.

grunsven, Oct 13 2005, 11:40 AM    
CiteerJe bedoelt een website met de libo's van Egypte? Ik denk niet dat dat bestaat.

AvanderHeijden, Oct 13 2005, 11:46 AM    
CiteerNee dat geloof ik ook niet. Ik denk dat dat boek echt wel een goede optie is, 'wetenschappelijke termen' zijn toch veelal hetzelfde (frons, pterostigma etc.)


Mark van Veen

Een ander boek dat behulpzaam is is de Askew, The Dragonflies of Europe. Aangezien Noord-Afrika ook tot de Palaearkische regio behoort moet je daar behoorlijk veel aan hebben. Alleen de Afrikanen die langs de Nijl naar het noorden komen worden lastig. Taal is engels en de tabellen zijn erg goed!

Mark

Askew op www.vermandel.com
groet,

Mark van Veen

AvanderHeijden

Ik denk dat de dekking van de Askew in Egypte nogal tegenvalt.

Deins je niet terug van meer wetenschappelijke literatuur (genitaal- en vleugeladeringskenmerken enzo), dan heb je misschien nog wel wat aan de volgende titel:

Dumont, H.J., 1991. Fauna Palaestina: Insecta V - Odonata of the Levant. ISBN: 965-208-097-7. Israel Academy of Sciences and Humanities, Jerusalem. Covers 82 species from Israel, Jordan and Egypt

Viv Anch

was getekend Vivianne


marcel123

CiteerVond dit verslag nog voor geinteresseerden: http://www.libellen.org/epallage/pubs/egypt.html
Er schijnt weinig bekend te zijn over de libellen in Egypte dus als je gaat..vergeet niet je waarnemingen op te schrijven en door te geven.