Wat voor vogel kan dit zijn ?

Gestart door hendrikdelange, december 28, 2014, 19:28:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

hendrikdelange

Op 24 december 2014 zag ik een mij totaal onbekende vogel op mijn schuurtje in Staphorst. Toen ik mijn fototoestel eindelijk te pakken had, kon ik nog enkele (wazige) foto's maken. Om hier te kunnen posten heb ik wat uitsneden gemaakt.
Wie kan me vertellen wat voor vogel dit is ? (Bovendek grijs met dwarsstrepen, buik geheel oranjekleurig.) Mij lukt het alleen maar te vinden dat het misschien een roodpootvalk is (vrouwtje), maar dat zou wel een grote zeldzaamheid zijn.
Vr. gr., Hendrik


Henri25

Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

hendrikdelange

Beste Henri,
bedankt voor je tip, maar op sperwer had ik al gezocht. De voorkant (borst en hals) van de vogel die ik zag waren uitgesproken oranje en dat zie ik bij een sperwer toch niet. Helaas heb ik de pootjes niet kunnen waarnemen.
Gr., Hendrik

HPM

Herman van der Meer

Henri25

Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

Anne Hueber †

Ik verplaats dit topic naar de desbetreffende soortgroep.

hendrikdelange

Beste reageerders,

de door jullie genoemde sperwer is het beslist niet ! De hele voorkant van de door mij gespotte vogel was fel oranje en daar lijkt een sperwer echt niet op.
Toch bedankt voor de suggesties,
                                             Henderik

HPM

Citaat van: hendrikdelange op januari 04, 2015, 22:22:42 PM
Beste reageerders,

de door jullie genoemde sperwer is het beslist niet ! De hele voorkant van de door mij gespotte vogel was fel oranje en daar lijkt een sperwer echt niet op.
Toch bedankt voor de suggesties,
                                             Henderik

Nou, dan niet. Maar dan ook niet meer komen vragen.
Herman van der Meer

Wil

Een mannetje sperwer is het beslist wel...  :duim:
Echt wel   :blink:
Groeten, Wil Lemmens
Geleen

August

Citaat van: hendrikdelange op januari 04, 2015, 22:22:42 PM
Beste reageerders,

de door jullie genoemde sperwer is het beslist niet ! De hele voorkant van de door mij gespotte vogel was fel oranje en daar lijkt een sperwer echt niet op.
Toch bedankt voor de suggesties,
                                             Henderik
Het is een Beslist wel Sperwer man  ;D
August van Rijn

Henri25

Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

stevenvdb

Een beetje meer respect voor de mening van de meer ervaren vogelkijkers is hier wel op zijn plaats. Je mag je twijfels hebben, maar nu ook niet overdrijven he. Dit is een heel duidelijke Sperwer.

Gr, Steven

BramtK

Een Roodpootvalk, dát is het beslist niet. :blink:
Groeten,

Bram ter Keurs

Bart van Hoogstraten

Een kleine selectie Sperwermannetjes uit de database van Waarneming:



Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Rikstar

met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

frankw

Ik heb wel eens een man Blauwe Kiekendief in mn tuin gehad (6x6!). Dus zeg nooit nooit.  :police:

thijsdekort

Deze tijd van het jaar stikt het bij mij in de tuin juist van de roodpootvalken en uiteraard zijn er ook weer bakken met balkansperwers....  :P

Certhia

#17
Ik zie t nut niet zo van het na blijven trappen. Het is duidelijk gemaakt dat het hier een sperwer betreft. Laten we het daar bij houden. Misschien is de beste man ondertussen ook overtuigd (niet per se door dit draadje) dat het inderdaad een sperwer is maar ik kan me goed voorstellen dat hij voortaan ver weg blijft van dit forum. Eigenwijs zijn is een ding, denigrerend zijn weer compleet wat anders. Laat t achterwege.
Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."

frankneijts

Citaat van: Certhia op januari 10, 2015, 10:16:09 AM
Ik zie t nut niet zo van het na blijven trappen. Het is duidelijk gemaakt dat het hier een sperwer betreft. Laten we het daar bij houden. Misschien is de beste man ondertussen ook overtuigd (niet per se door dit draadje) dat het inderdaad een sperwer is maar ik kan me goed voorstellen dat hij voortaan ver weg blijft bij dit forum. Eigenwijs zijn is een ding, denigrerend zijn weer compleet wat anders. Laat t achterwege.

:duim:
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Paul van Eik

Met vriendelijke groet,
Paul

Wilfred

Ik ben het ook eens met Certhia.
De beste man heeft zich blijkbaar vergist maar de toon van een aantal reacties vielen mij ook in verkeerde aarde.

BramtK

Ja ja, verschillende mensen nemen de moeite om een antwoord te formuleren en voorzien zelfs in foto-overzichten, en dan gaan we eens even lekker door over vermeende onheuse reacties. Af en toe vraag je je af waarom je antwoorden geeft op determinatievragen. Mensen beginnen soms gewoon een nieuw topic waarin ze dezelfde vraag opnieuw stellen. Sta je daar met je goeie gedrag. ;)
Groeten,

Bram ter Keurs

frankneijts

Citaat van: BramtK op januari 13, 2015, 15:33:55 PM
Ja ja, verschillende mensen nemen de moeite om een antwoord te formuleren en voorzien zelfs in foto-overzichten, en dan gaan we eens even lekker door over vermeende onheuse reacties. Af en toe vraag je je af waarom je antwoorden geeft op determinatievragen. Mensen beginnen soms gewoon een nieuw topic waarin ze dezelfde vraag opnieuw stellen. Sta je daar met je goeie gedrag. ;)


Kom Bram, d'r zijn belangrijker dingen (zelfs op dit forum...) 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

HPM

Citaat van: frankneijts op januari 13, 2015, 16:27:19 PM
Citaat van: BramtK op januari 13, 2015, 15:33:55 PM
Ja ja, verschillende mensen nemen de moeite om een antwoord te formuleren en voorzien zelfs in foto-overzichten, en dan gaan we eens even lekker door over vermeende onheuse reacties. Af en toe vraag je je af waarom je antwoorden geeft op determinatievragen. Mensen beginnen soms gewoon een nieuw topic waarin ze dezelfde vraag opnieuw stellen. Sta je daar met je goeie gedrag. ;)


Kom Bram, d'r zijn belangrijker dingen (zelfs op dit forum...) 8)

Bedoel je belangrijker dingen dan antwoord geven op determinatievragen of belangrijker dingen dan goed gedrag?
Herman van der Meer

BramtK

#24
Zeker en vast, Frank. Honderd keer belangrijker, maar ik dacht, ik laat de kwestie even van een andere kant zien. ;)
Groeten,

Bram ter Keurs