Zoogdierfoto van de dag

Gestart door Norman, december 24, 2014, 10:44:48 AM

Vorige topic - Volgende topic

Norman

In navolging van het gelijknamige topic in het vogels-deel én om meer beweging te krijgen in het zoogdierendeel ben ik dit topic gestart.

De aftrap dan maar met dit fraaie Ree;


Douwe van der Ploeg

In navolging van het gelijknamige topic in het vogels-deel zou ik dan voorstellen om ook te linken naar de waarneming ;)
Douwe van der Ploeg


jeroenroelofsen

Die doet het niet (meer) Norman
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

HPM

Misschien is het handig om de titel van het topic te veranderen in 'Zoogdierfoto van de dag'.

Herman van der Meer

Douwe van der Ploeg

Gezien er toch wel erg weinig foto's per dag langskomen, doe ik maar een oude:


http://observado.org/waarneming/view/51630649
Douwe van der Ploeg

Merel

Moet de foto die hier gepost wordt dan ook van de dag van de post zijn?
Vriendelijke groet,
Merel Zweemer

hiskodevries

deze zijn wel recent
http://observation.org/waarneming/view/98052511
Muskusos - Ovibos moschatus gezien op 2015-02-17 Norway - Dovrefjell-Sunndalsfjella NP
Foto's:








Door Geelhand Edouard
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Merijn van den Hoogenhoff

#8
Niet heel recent, maar toch ook wel leuk? (oktober 2014)
http://waarneming.nl/foto/view/7644626
Goed determineren is, proberen te ontkennen wat je ziet, niet te bevestigen wat je denkt.

Merijn van den Hoogenhoff

jeroenroelofsen

Mooie Hermelijn foto (click foto voor waarneming)
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

jfbouwmeester

Vraagje bij de hermelijn.
Is dit een tussenvorm van winter naar zomerkleed?

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER

jeroenroelofsen

Kan dat niet "smeer" zijn (modder/zand)?

Nog een leuke foto;
Technisch niet heel briljant, maar het moment is wel super leuk natuurlijk

http://waarneming.nl/waarneming/view/98185479
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Rob Koelman

Citaat van: jeroenroelofsen op februari 22, 2015, 13:55:59 PMKan dat niet "smeer" zijn (modder/zand)?

Geen modder lijkt mij. Gewoon onderdeel van ruipatroon.
Met vriendelijke groet, Rob

jeroenroelofsen

Geen bijzondere soort deze keer, maar wel hele strakke foto's van een wat mij betreft ondergewaardeerde soort.
Je zult maar altijd in de open lucht bivakkeren (weer of geen weer), ontzettend hard (en ook nog best lang) kunnen lopen, goed kunnen zwemmen, dan verdien je wat mij betreft wel een keer de spotlight.

De Haas.

http://waarneming.nl/waarneming/view/98231663
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

jfbouwmeester

DE HAAS,

inderdaad een ondergewaardeerde soort. Ze lopen zo een Elfstedentocht. Ze zijn ook slim. Kunnen zich heel goed gedrukt houden en zigzaggen. Niet met opzet maar de hond volgde er eentje, toen hij vlakbij was stopte de haas abrupt zodat de hond er als een haas langs vloog, verbaasd rond zich heen keek, zo van waar is ie nou? Ging zoeken met zijn hondenneus, glad langs de haas liep en hem toch niet vond! Blijkbaar laten hazen op zo'n moment geen geur achter en hijgen ze niet hoorbaar. Snel de hond weer aangelijnd zo dat die niet opnieuw een haas op hoefde schrikken. Nu zijn hazen dat wel gewend maar wij mensen vinden het niet leuk als een haas schrikt. Voor de mens gaat de haas ook op de loop, soms tijdig en soms als je bijna bovenop ze stapt. Ze kunnen dus op hun schutkleur vertrouwen. Hier eindigt mijn ode aan de haas. :blink:

De volgende ode betreft de fotograaf, dit houd ik korter. Maar ik vind het een mooie scherpe foto, alsof de haas bijna tegen de fotograaf aanloopt! :duim:

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER

Henri van Dodeweerd

Citaat van: jfbouwmeester op februari 23, 2015, 17:06:16 PM
DE HAAS,

inderdaad een ondergewaardeerde soort. Ze lopen zo een Elfstedentocht. Ze zijn ook slim. Kunnen zich heel goed gedrukt houden en zigzaggen. Niet met opzet maar de hond volgde er eentje, toen hij vlakbij was stopte de haas abrupt zodat de hond er als een haas langs vloog, verbaasd rond zich heen keek, zo van waar is ie nou? Ging zoeken met zijn hondenneus, glad langs de haas liep en hem toch niet vond! Blijkbaar laten hazen op zo'n moment geen geur achter en hijgen ze niet hoorbaar. Snel de hond weer aangelijnd zo dat die niet opnieuw een haas op hoefde schrikken. Nu zijn hazen dat wel gewend maar wij mensen vinden het niet leuk als een haas schrikt. Voor de mens gaat de haas ook op de loop, soms tijdig en soms als je bijna bovenop ze stapt. Ze kunnen dus op hun schutkleur vertrouwen. Hier eindigt mijn ode aan de haas. :blink:

De volgende ode betreft de fotograaf, dit houd ik korter. Maar ik vind het een mooie scherpe foto, alsof de haas bijna tegen de fotograaf aanloopt! :duim:

Jan Bouwmeester

Mooie ode aan de haas!
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

jeroenroelofsen

Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Ted van der Knaap

#17
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

jeroenroelofsen

Mooie foto Ted. Kun je er nog een linkje bij plaatsen naar de waarneming?
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

jeroenroelofsen

Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Ted van der Knaap

Citaat van: jeroenroelofsen op februari 27, 2015, 16:38:54 PM
Zelf verheerlijking door Ted :angel:  ;) Neemt niet weg dat ze terecht hier benoemd worden.

....Sorry, niet goed gelezen dacht dat 't topic ging over foto's van Zoogdieren in actie.
(Won't happen again!)
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Ted van der Knaap op februari 27, 2015, 18:04:45 PM
Citaat van: jeroenroelofsen op februari 27, 2015, 16:38:54 PM
Zelf verheerlijking door Ted :angel:  ;) Neemt niet weg dat ze terecht hier benoemd worden.

....Sorry, niet goed gelezen dacht dat 't topic ging over foto's van Zoogdieren in actie.
(Won't happen again!)

So you're always learning... In plaats van een foto hiernaar uploaden kun je een foto vanuit je waarneming ook hiernaartoe linken. (scheelt serverruimte).  :blink:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

jeroenroelofsen

Ted ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat het niet de bedoeling is dat je je eigen foto's hier neerzet. Neemt niet weg dat het wel hele mooie foto's zijn  :duim:

Zoals Bart al aangeeft, je kunt de foto's vanuit de waarneming ook hier op het forum linken.

Ik kwam een hele strakke Eekhoorn foto van gisteren tegen

http://waarneming.nl/waarneming/view/98321720

Door Jan Hendriks
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

jfbouwmeester

"Ted ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat het niet de bedoeling is dat je je eigen foto's hier neerzet."

Hier hoor ik van op, het leek mij dat je juist zelfgenomen foto's zou moeten plaatsen.  :huh:

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER

Douwe van der Ploeg

Nee, het idee is om mooie foto's die je gewoon op de site tegenkomt te vermelden.
Douwe van der Ploeg

jeroenroelofsen

Het is ook weer geen doodzonde natuurlijk ;)
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

jfbouwmeester

Ik heb het begrepen.

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER

jeroenroelofsen

Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Douwe van der Ploeg

Douwe van der Ploeg