Internet Explorer 11 werkt niet geheel correct

Gestart door wilde, december 23, 2014, 13:16:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

wilde

Inmiddels heb ik IE11 opnieuw geïnstalleerd, na de oude versie eerst te hebben verwijderd.
Dan blijkt dat verwijdering niet zo zinvol is, want na herinstallatie werden mijn eerdere instellingen gewoon weer opgepakt. Dat kan misschien zijn van IE10 die direct weer actief werd na verwijderen van IE11.

Het hielp allemaal niets: zowel ING als Waarneming bleven dezelfde gebreken vertonen.
Toen heb ik de standaardinstellingen toegepast en dat hielp wél: tenminste alleen bij ING. Die site is nu voor mij geheel normaal.
Helaas is Waarneming even incorrect gebleven als tevoren.

Het viel mij op dat de weergave van de schermen voor en na de herinstallatie niet op dezelfde grootte waren.
Na de standaardinstelling herstellen was mijn beeld circa 10% vergroot: de tekst is dus groter. Dat blijkt uit screenprints die ik steeds maakte.
Ik denk niet dat het een instelling van de internetopties is, maar van iets anders dat de grootte van het beeld bepaalt, maar ik kan helaas geen plek vinden waar dat ingesteld kan worden.
Ik heb daarna allerlei instellingen gewijzigd en steeds gecontroleerd of ING nog juist weergaf. Dat bleef het geval.
Het is jammer dat ik de Waarnemingssite met de uitgevoerde acties kennelijk niet kan beïnvloeden, want die geeft de rood omlijnde hokken nog steeds niet weer.

Groet, Albert de Wilde
https://www.ahw.me

petermeer

De grootte van de tekst kun je aanpassen door middel van de Ctrl-toets in te drukken en vervolgens met het muiswieltje te draaien worden de tekens groter of kleiner (afhankelijk welke kant je opdraait). Met Ctrl-0 (nul) reset je de tekst weer naar de standaardgrootte. Dit geldt voor alle sites, dit is dus functionaliteit van Windows en niet van een bepaalde site.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

wilde

Peter, je begrijpt niet wat ik bedoel.
Wat je over het wijzigen de weergavegrootte schrijft is me bekend.
Beide screenprints (voor en na standaardinstelling) staan op 125% (rechtsonder in het scherm zichtbaar), maar zijn duidelijk niet gelijk.
Die van na de standaard herstellen is met dezelfde 125% ongeveer 10% groter. Dat is waarover ik mij wat verbaas.
Groet, Albert de Wilde
https://www.ahw.me