leucistische pijlstaart?

Gestart door Bert1, december 22, 2014, 11:05:54 AM

Vorige topic - Volgende topic

Bert1

Is dit een leucistische pijlstaart? Of nog  met een onvolwassen verenkleed misschien?


Groet Bert
Groet,

Bert van Engelenhoven

HPM

Citaat van: Bert1 op december 22, 2014, 11:05:54 AM
Is dit een leucistische pijlstaart? Of nog  met een onvolwassen verenkleed misschien?


Groet Bert

Het lijkt me meer een soeppijlstaart.
Herman van der Meer

Bert1

Tja hij ziet er raar uit met die lange staart


Groet Bert
Groet,

Bert van Engelenhoven

ArjenDrost †

Citaat van: Bert1 op december 22, 2014, 16:01:43 PM
Tja hij ziet er raar uit met die lange staart


Groet Bert
Dat hebben pijlstaarten wel vaker  ;)


Maar lijkt me inderdaad geen zuivere koffie. Leucistisch lijkt het me niet, daarvoor wijkt hij teveel af van een normale pijlstaart.


Groeten, Arjen

Bert1

Als het een soeppijlstaart is in welk soep gerecht moet hij dan?

groet B :rolleye:ert
Groet,

Bert van Engelenhoven

ArjenDrost †

Citaat van: Bert1 op december 22, 2014, 16:31:28 PM
Als het een soeppijlstaart is in welk soep gerecht moet hij dan?

groet B :rolleye:ert
Pijlstaartensoep?

Jeroen Nagtegaal

Opvallende foto... Als het een hybride van Soepeend x Pijlstaart is, dan is de staartlengte opvallend. Ben benieuwd naar meer foto's.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op december 22, 2014, 17:56:10 PM
Opvallende foto... Als het een hybride van Soepeend x Pijlstaart is, dan is de staartlengte opvallend. Ben benieuwd naar meer foto's.

Misschien zit er ergens een steek van een ijseend tussen?
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

OlivierO

#8
Citaat van: Bart van Hoogstraten op december 22, 2014, 17:59:41 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op december 22, 2014, 17:56:10 PM
Opvallende foto... Als het een hybride van Soepeend x Pijlstaart is, dan is de staartlengte opvallend. Ben benieuwd naar meer foto's.

Misschien zit er ergens een steek van een ijseend tussen?

Lijkt mij geen dwaze opmerking, gezien het vlekkerige patroon.

Edit: ik vind niet direct andere voorbeelden van kruising tussen IJseend en Pijlstaart. Bestaat dat wel? En misschien belangrijker: gaat dat wel?
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Bert1

De foto,s die ik heb zijn vanuit de zelfde hoek genomen wel een foto met een meerkoet om de grote te vergelijken.

Groet bert
Groet,

Bert van Engelenhoven

Jeroen Nagtegaal

Bert, kun je uitleggen waarom elk golfje hetzelfde is tussen beide foto's maar de uitsnedes totaal anders zijn evenals contrasten? Ik vermoed Photoshop...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Bert1

heb het formaat aan moeten passen alleen snijden lukte niet misschien is dat de reden met een fotobewerkingsprogamma op internet ?
Groet,

Bert van Engelenhoven

Bert1

zo beter?
Groet,

Bert van Engelenhoven

Bert1

en nog 1
Groet,

Bert van Engelenhoven

Rob Koelman

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op december 22, 2014, 20:27:40 PMIk vermoed Photoshop...

Ik denk dat Jeroen de spijker op de kop slaat.

Hieronder een uitsnede waar met rode stippen de grenzen van veerpartijen zijn aangegeven die wel erg scherp zijn in verhouding tot de verder wat 'wazige' overige delen van / overgangen bij de eend. Dat zijn met name delen van de staart en de aanzet van de snavel. E.e.a. suggereert een 'samengestelde' eend.

Dan hebben we in de toekomst niet alleen de categorieën accepted en escape nodig, maar ook 'fantasy'...

Of zoek ik er teveel achter?
Met vriendelijke groet, Rob

Bert1

Geen idee wat je suggereert ik kan je de originele mailen ?
Groet,

Bert van Engelenhoven

Ted van der Knaap

Bert1 wat is je eigen naam?, zoals gebruikelijk en in dit draadje bij de reageerders is te zien is dat je met je eigen naam ondertekend!
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Bert1

Mijn naam is Bert van Engelenhoven. Maar wat een rare vragen en achterdocht komt hier naar voren zeg. Mensen die niet weten wat voor eend het is hebben de grootste fantasieën over fotoshoppen terwijl de foto verkleind en wat anders is uitgesneden dan een tweede foto. de foto,s kunnen maar met een klein formaat worden geplaatst.

Met vriendelijke Groet

BERT1 Alias Bert van Engelenhoven
Groet,

Bert van Engelenhoven

HPM

Ik begrijp de opmerkingen over uitsnede en photoshop ook niet, vooral die van Rob Koelman niet.
Herman van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Bert, ik heb al veel hybriden gezien. Een dergelijke vogels is uiterst ongewoon. Buiten dat de kwaliteit van de foto wat vreemd is. Zijn er zo enkele andere vreemde zaken. Zo ligt de eend bijvoorbeeld ook raar in het water.

Ik zou graag de originelen ontvangen. Mailen mag naar jhc.nagtegaal@gmail.com
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

OlivierO

Jaag anders iederéén weg hé mensen.

Met die onnozele achterdocht altijd.  :angry:
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

stevenvdb

Dit gaat voor mij toch ook echt te ver, doe eens allemaal normaal?

Gr, Steven

OlivierO

En het is vooral dan nog nergens op gebaseerd ...
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Bert1

Beste allemaal,

Ik vind hem ook heel bijzonder en om alle discussies weg te nemen zal ik Jeroen de originelen sturen voor diegene die de discussie ook te ver vinden gaan mijn dank. ik snij foto,s in paint en heb bij de eerste foto op internet met fotobewerken.nl het automatisch op scherpte laten aanpassen en de foto,s die kleiner zijn alleen het formaat aangepast want 400 kb is wel heel weinig anders kan ik ze niet geplaatst krijgen. Ik had nog nooit een pijlstaart van dicht bij gezien vandaar mijn vraag op dit forum.Maar goed dat hij er wat vreemd uitziet is juist ook de reden om graag te willen weten wat het kan zijn gezien die lange staart was voor mij iets van een pijlstaart niet zo vreemd gedacht toch? . Waarom mijn naam als bert1 is komt door aanmelden en dan is Bert al in gebruik was heb ik er een 1 achter gezet Ook ben ik zeker niet de enige die zijn naam op het forum niet voluit heeft staan.Wat mij betreft genoeg hierover en ja de vraag is er nog steeds wat voor aparte eend kan dit zijn.

Met vriendelijke groet.

Bert van Engelenhoven
Groet,

Bert van Engelenhoven

JohanvantBosch

Ik vind t ook een vreemd geval.... die kop doet erg aan soepeend denken. Het lichtbruine/caramelkleurige in t achterlijf doet me ook wat aan Bahamapijlstaart denken. Zou Pijlstaart x Bahamapijlstaart nog een optie zijn?
Staart is inderdaad wel bizar lang

Bert1

Jeroen,

Ik heb je 4 originele foto,s gestuurd .

Groet Bert
Groet,

Bert van Engelenhoven

jfbouwmeester

Ik vind dit typisch een geval van gis er maar op los.
Ik heb geen enkel gevoel van oneerlijkheid door de fotonemer.
Als poelier ongeveer vijftig jaar geleden kreeg ik menigmaal pijlstaarten te plukken.
Zo'n opvallende extra lange staart heb ik ook weleens meegemaakt.
De bonte kleur van deze vogel het bleke grijs en het juist donkerder bruin kan ik als mutatie niet plaatsen, zou zelfs een meervoudige mutatie moeten zijn.
Hybridisatie is het meest waarschijnlijke, misschien zelfs met een gefokt exemplaar. Maar wie met wie? Het zal gissen blijven, denk ik. Want het is zo'n apart geval.

In ieder geval vind ik het een leuke vogel!   ;) :duim:

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER

Bert1

Hallo Jan,

Dank je wel voor jouw inbreng. Ik ben blij met de waarneming en ja wie weet waar hij thuis hoort vandaag was hij niet meer op die locatie. Hij viel heel erg op waar ik langs reed tussen wilde eenden en meerkoeten.


Groet
Groet,

Bert van Engelenhoven

Rikstar

Hoi Bert,

Leuke vogel!! Al zou ik echt niet weten welke hybride dit moet zijn.
Misschien zou je nog willen vermelden waar je de vogel hebt gezien. Misschien zelfs een link naar je waarneming zodat andere misschien kunnen zoeken.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Jeroen Nagtegaal

Foto's inderdaad ontvangen. Pijlstaart is er in elk geval één. Hoe het eea. verklaart moet worden is mij onduidelijk. Snavel oogt ook wel redelijk voor een zuivere pijlstaart. Dan toch een afwijkende? Zou graag nog eens foto's zien met ander weer. Daarbij is een open vleugel heel fijn!
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com