Okay;
hier mijn reactie's op de opmerkingen van de WPO2015.
- Kelp Gull
Ik weet dat we er op de boot naar hebben gekeken en er niet uit kwamen. Nu ik de
foto's zie van de vrijgelaten "black-winged" (zelfde vleugel/staart-patroon) denk ik toch dat die het is; in elk geval geen kelpmeeuw.
zie
http://observado.org/waarneming/view/102429518- Little Pied Cormorant
deze had ik ook als "little pied" ingevoerd; op aandrang van de admin gewijzigd; ik laat hem nu maar even staan.
-Pied Cormorant
Alle foto's die ik zie van een Bonte aalscholver hebben geen vlekkerig patroon op keel/borst; de afbeeldingen van de "Great Cormorant" hebben dit wel;
ook deze laat ik staan.
-Short-tailed Shearwater
Deze had ik ook ingevoerd als "Short-tailed"; op aandrang van de admin gewijzigd; ik laat hem nu maar even staan.
-Wedge-tailed Shearwater/Kermadec Petrel; ik denk dat deze goed zijn - ze zijn beiden ook goedgekeurd door de locale admin.
-Wilson’s Storm-Petrel
Deze heeft geen "voet-projectie" voorbij de staart; de andere drie hebben dat wel; ik laat deze staan.
http://observado.org/waarneming/view/102825094-Not enough evidence to claim this super rarity (Bristle-thighed Curlew) and rule out Whimbrel
Even voor de duidelijkheid; je was toen niet aan boord;
D'er was wel discussie aan boord; maar met telescoop/verrekijker is de "cinnamon/buffy underwing and rump/tail" wel gezien. Foto's zijn van ver weg en spreken dit niet tegen (hoewel de lcihtkleuring ook mee speelt is buik/staart niet wittig)
Ik weet dat ik me hier kwetsbaar opstel; maar ik doe alleen meldingen met foto's)
laat de melding staan.
De volgende opmerkingen heb ik gewijzigd:
- Common Diving Petrel
- Second picture shows Black-winged Petrel (is gesplitst)
- Cook’s Petrel
- Whiskered Tern
- Wilson’s Storm-Petrel (3x gewijzigd)
- Streaked Shearwater
- Pacific Reef Heron
NB:
Ik heb dit ook met Arthur besproken; grof weg zijn we het eens.
mijn slot zin in de mailing was
"dank voor de reactie; een beetje feedback is altijd goed; ik heb ruim 5.000 foto’s voorzien van een naam; dus daar gaat automatisch wel dingen fout."Jan