geringde reuzenstern in Gambia: welk project?

Gestart door nlzorg01, maart 28, 2015, 14:04:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

nlzorg01

Op 22 maart heb ik de code van een geringde reuzenstern kunnen aflezen: N[PST]. De stern bevond zich op het strand van Tanji in Gambia. Ik kon het ringproject niet terugvinden. Kent iemand van jullie dit project?

Groeten,
JanZ

Ted van der Knaap

heb je vraag even geplaatst op de Cr-birding-list....
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Cygnus

Hoi Jan,

Heb even contact gezocht met iemand in Gambia. Volgens hem is deze vogel geringd in Senegal door Jan Veen (een Nederlander). Het beste kun je hem even een mailtje sturen op: dallmeijer (at) planet.nl

Laat je nog even weten waar en wanneer de vogel precies geringd is?
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

nlzorg01

Hoi Trinus,
Ik heb een mailtje gestuurd. Ik laat het even weten als ik info heb gekregen.
Bedankt voor het uitzoeken.
Groeten,
JanZ

nlzorg01

Hierbij de terugmelding. Het is een leuke.

Soort: Reuzenstern
Ring: 5419569, kleurring PST
Leeftijd: volwassen (waarschijnlijk ouder dan 3e kj)
Geringd: Ile aux oiseaux, delta du Saloum, als broedvogel op nest gevangen
Coordinaten: 16 37' W - 13 37' N
Datum: 27 april 2014
Bijzonderheden: Deze vogel (naam Nicolas) heeft na het vangen een datalogger gekregen, die tot medio juni gefunctioneerd heeft. Op basis van verzamelde GPS punten hebben we het tijdsbudget en alle foerageervluchten van drie geloggerde reuzensterns in kaart gebracht. In het kort komt het er op neer dat deze vogels het gehele seizoen vanuit de kolonie naar zee zijn gevlogen om te foerageren. Ze doorzochten daarbij vooral een zone tot 25 km uit de kust. Maximaal afgelegde afstanden brachten deze vogels tot 70 km uit de kolonie. De gegevens van deze vogels zijn overigens nog maar ten dele uitgewerkt.
Dit is de eerste terugmelding van dit exemplaar.