Hoofdmenu

Zat in het gras

Gestart door Ewoud, juli 21, 2007, 22:23:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ewoud

Tamelijk tam,  bleef lang zitten.

Ewoud.
Met vriendelijke groeten,

Ewoud.

Dragonfly

#1
Is dit niet een houtpantserjuffer?

[size=8](ben een libellen-beginneling)[/size]
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Jeroen Nagtegaal

CiteerIs dit niet een houtpantserjuffer?

[size=8](ben een libellen-beginneling)[/size]
Hij is raar, hij heeft geen Blauwe berijpng, Geen schiereiland, een donker pterostigma, en lichte achterlijfs aanhangselen, Ik ben niet goed in pantsers maar deze ken ik echt niet
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Marc Bulte

CiteerIs dit niet een houtpantserjuffer?
Nee die hebben geen licht achterhoofd. Dit is een jong mannetje tengere pantserjuffer.

Gr Marc
Groeten,
Marc Bulte
Mijn fotosite

Bertusvr

Het is geen houtpantser. Ik denk een tengere en dan een mannetje. Wacht maar even tot de experts langs zijn geweest ben benieuwd wat zij ervan zeggen.

Jeroen Nagtegaal

#5
CiteerHet is geen houtpantser. Ik denk een tengere en dan een mannetje. Wacht maar even tot de experts langs zijn geweest ben benieuwd wat zij ervan zeggen.
Maar die heeft Blauwe berijping,
enigste die overblijft is een Zwervende met een geheel donker pterostigma,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Marc Bulte

CiteerMaar die heeft Blauwe berijping al ik me niet vergis,
Inderdaad maar jonge mannetjes niet.
Lichte achterhoofd hebben maar twee soorten nl zwervende en tengere. Zwervende heeft een bredere schoudernaadstreep en tweekleurig pterostigma. Dat heeft deze niet dus tengere.

Gr Marc
Groeten,
Marc Bulte
Mijn fotosite

Ewoud

nog een vergroting
Met vriendelijke groeten,

Ewoud.

Marc Bulte

Wat ook goed te zien is is dat de schoudernaadstreep niet helemaal tot het einde doorloopt.
Groeten,
Marc Bulte
Mijn fotosite

Goyatlah

#9
Zoals boven gesteld, Tengere of Zwervende (zie ook de lichte achterlijfsaanhangselen, waarvan de binnenste kort zijn). Pterostigma zijn helemaal goed voor Tengere. Schouderstrepen durf ik niets over te zeggen (tot nu toe nooit een zwervende gezien).
Zijkant van het borststuk duidt ook op Tengere.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

frankneijts

En de korte (binnenste) achterlijfaanhangsels (3x woordwaarde) sluiten ook jonge Gewone mannetjes uit want die hebben óók een 2-kleurig achterhoofd hebben we op dit forum kunnen zien!

Frank
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Antonie Blom

#11
Citeer
CiteerHet is geen houtpantser. Ik denk een tengere en dan een mannetje. Wacht maar even tot de experts langs zijn geweest ben benieuwd wat zij ervan zeggen.
Maar die heeft Blauwe berijping,
enigste die overblijft is een Zwervende met een geheel donker pterostigma,
CiteerMaar die heeft Blauwe berijping,
Een poosje geleden heb ik een foto gemaakt van een redelijk jong mannetje, die inderdaad geen blauwe berijping heeft.

Met vriendelijke groeten, Antonie Blom

Op https://sandra-antonie.smugmug.com/ is een selectie van mijn foto's te vinden.