Met betere invoer meer mogelijk

Gestart door HPM, december 03, 2014, 12:32:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

HPM

Afgezien van de vraag of al die opties nou wel zo nuttig zijn, is het denk ik meer de manier waarop die opties worden gepresenteerd die van het invoerscherm een uitdaging maakt. Je krjgt er maar een paar tegelijk te zien en niet altijd in de meest logisch lijkende volgorde.

Wat volgens mij een knelpunt is in relatie tot het verzoek van Sovon hierboven is het invoeren van paren. Een paar moet je dacht ik als 1 opgeven en niet als 2. Dat is tegen de conventie op Waarneming, waar individuen worden geteld.
Ik weet ook nooit zo goed hoe ik op Waarneming een paar met (dons-)jongen moet invoeren. Als ik die groepe specificeer, komt alles op (dons)jongen te staan.  Die jongen zijn wel het belangrijkste maar het ouderpaar zit verstopt in het aantal.

Herman van der Meer

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Citaat van: hiskodevries op januari 28, 2015, 18:56:28 PM
Groepssamenstelling Herman

Daar had ik het over. Maar dan krijg je in de lijsten een totaal aantal met als toevoeging de laatste invoerspecificatie  van de groep. Als dat man is zie je man, als dat pullus is zie je pullus. In beide gevallen is het aantal fout voor wat je ziet. Op de detailpagina van de waarneming zie je de specificatie wel. Ik weet niet hoe het er in exports naar Sovon uitziet.
Herman van der Meer

Deborah

#33
Het gedrag vind ik vaak nog lastig te bepalen als beginnende vogelaar. Als ik een knobbelzwanenpaar zie met juvenielen die aan het foerageren zijn. Ouders maakten een alarmerend geluid. Wat vul ik dan voor het ouderpaar in als gedrag? Foerageren, alarmeren, broedbiotoop of iets anders? (Het gaat om deze waarneming).
Met vriendelijke groet, Deborah

Jacob Molenaar

In het meest volledige geval voer je er dan 7 (?) foeragerend in, klik je op groepssamenstelling en maak je ervan:
- 2 adult alarmerend
- 5 juveniel/eerste kalenderjaar foeragerend
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

OJGoreng

Citaat van: Jacob Molenaar op augustus 05, 2019, 08:49:18 AM
- 5 juveniel/eerste kalenderjaar foeragerend

Kunnen dat niet beter "pas uitgevlogen/donsjongen" zijn ihkv de broedcode? De jongen zijn duidelijk nog met de ouders geassocieerd (dus het gaat om een zeker broedgeval). Het is wat lastig te zien op de foto, maar de jongen lijken me nog te klein om een set volgroeide vliegveren te hebben, dus het broedgeval moet dichtbij geweest zijn.
Met vriendelijke groet, Zainal

Jacob Molenaar

Citaat van: OJGoreng op augustus 05, 2019, 11:38:25 AM
Citaat van: Jacob Molenaar op augustus 05, 2019, 08:49:18 AM
- 5 juveniel/eerste kalenderjaar foeragerend

Kunnen dat niet beter "pas uitgevlogen/donsjongen" zijn ihkv de broedcode? De jongen zijn duidelijk nog met de ouders geassocieerd (dus het gaat om een zeker broedgeval). Het is wat lastig te zien op de foto, maar de jongen lijken me nog te klein om een set volgroeide vliegveren te hebben, dus het broedgeval moet dichtbij geweest zijn.
Ja goed punt inderdaad :duim:
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Deborah

De ouders en de jongen heb ik apart ingevuld aangezien ik nog geen groepen kan invullen op de nieuwe site. Jullie aanpassingen heb ik verwerkt, bedankt!
Met vriendelijke groet, Deborah

Jacob Molenaar

Citaat van: Deborah op augustus 05, 2019, 19:18:25 PM
De ouders en de jongen heb ik apart ingevuld aangezien ik nog geen groepen kan invullen op de nieuwe site. Jullie aanpassingen heb ik verwerkt, bedankt!
Eventueel kun je daarvoor de oude site nog gebruiken, blijkbaar is het nog niet doorgezet op de nieuwe site.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)