zwammetje maar welke?

Gestart door Gert Kremer, november 27, 2014, 19:08:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Kremer

Deze zat op dood Elzenhout zeer nat en puur natuur (paar Koeien) leem/klei grond, waterkant.
Het lijkt wel dat alles waterig is. geen idéé waar ik moet beginnen.
tip....graag. wel materiaal meegenomen.

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Het zwammetje? is zo dik als een naald, heeft een bruinachtig steeltje waarvan de onderkant zwart is. ook is het steeltje vrij hard. zit nu in het water.

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

marnakroese


Gert Kremer

#3
Marna Klasse  :duim: er zat een bruine knoopzwam boven.  >:(
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

#4
Ascocoryne solitaria anamorf :
Op waarneming.nl alles zonder goedkeuring en verden niets.

Kan nog steeds geen  :micro:  gegevens vinden! bij de NMV verspriedingatlas staat:
   
Determinatie [/t]
Determinatie:[/t] microscopische controle is nodig voor zekere determinatie
Bewijs:[/t]  goed geconserveerd (zonodig gedroogd) materiaal gewenst

wie kan mij verder helpen met gegevens, tis gewenst en geen beschrijving te vinden.  :o

ik zie kleine witte sporen 'heel veel', beetje krom. gespen, maar niet zeker. hyphen of zoiets ronde dingen die geschakeld zijn.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.


Hugo van der Slot

Groet,

Hugo van der Slot

www.hugovanderslot.nl

Gert Kremer

#7
Citaat van: Hugo van der Slot op november 29, 2014, 20:59:23 PM
misschien kun je hier ook nog iets mee: http://www.ascofrance.com/forum/16618/ascocoryne-solitaria
]

Hallo Hugo
deze had ik al gevonden, Imael en Matin en Stip en de reactie over met
Het anamorf vruchtlichaam is specifiek (bolvormig verdikt-met steel; niet waaiervormig, wijder wordend, vgl honkbalknuppel, of als hersenen gevormd) en gezwollen conidiophores.
een kennis heeft dat voor mij vertaald.  :D 
de ander site kijk mij wel mooi en goed omdat verder uit te zoeken, eerst weer veel dank.   :duim:
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Nog een vraag (om hulp, dom hé).
Zit er in de Bruine knoopzwam hyfen met gespen?
Kan het niets vinden of ik begrijp de tekst niet.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Melchior van Tweel

Hallo Gert,
Ik heb er een paar boeken op nageslagen en kan niet vinden of de Bruine knoopzwam al dan geen gespen heeft. Heb je trouwen als bij Houtknoopje en Waterknoopjes gekeken?
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Gert Kremer

Citaat van: Melchior van Tweel op december 02, 2014, 09:27:30 AM
Hallo Gert,
Ik heb er een paar boeken op nageslagen en kan niet vinden of de Bruine knoopzwam al dan geen gespen heeft. Heb je trouwen als bij Houtknoopje en Waterknoopjes gekeken?

Melchior, de  anamorf ben ik wel uit. tis een bol met van alles wat en zeer onduidelijk.
Maar de bruine knoop nog niet helemaal, omdat ik daar gespen in heb gevonden, dus de zekerheid hé zoek ik nog. dan kan ik alles invoeren, met mic plaatjes:D    voor het nageslacht   :angel:
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Bruine knoopzwam (anamorf) Ascocoryne solitaria anamorf
in Pdf bestand (foto bestand wil nog niet) ...
dus Rob misschien wil je mij dit even door mailen? stap voor stap.   ::)   dan kan ik deze invoeren.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Rob Koelman

Citaat van: Gert Kremer op december 05, 2014, 17:10:22 PMdus Rob misschien wil je mij dit even door mailen?

Zie bijlage. Als deelnemer aan dit forum kan ik overigens bijlagen tot slechts 400 KB toevoegen. Bij een eigen waarneming kun je bijlagen tot een kleine 1 MB per afbeelding toevoegen. De bijlage kan ook in een groter formaat worden geleverd, maar dat moet dan via jouw eigen mailadres...
Met vriendelijke groet, Rob

Gert Kremer

gja.44@online.nl
als je er ook bij zet hoe ik dat zelf  kan uitvoeren met Pds naar het foto bewerking zou het super wezen.  alvast bedankt.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

alles ingevoerd, meer kon ik niet doen.
Bedankt voor de reacties en de aangeboden hulp.  :duim:
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.