Toendrarietganzen. (geringd)

Gestart door Leo Verkoelen, november 28, 2014, 19:40:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

Leo Verkoelen

Vanmiddag zag ik tijdens observeren van de Kleine zwanen plots deze 2 geringde toendrarietganzen.
Vanwege het donker weer en mist waren ze slecht leesbaar.
Ik dacht B en GP-B en GN.
gr. leo verkoelen.

Yeronimo

Hoi Leo,

Super! Mooie waarneming op zich. Je kan ringen invoeren van ganzen op www.geese.org  :blink: Dan zie je gelijk de geschiedenis van deze vogels en waar ze allemaal nog meer gezien zijn.
De linkervogel voer je dan in als BGP, de rechtervogel zou ikzelf vanaf deze foto neerzetten als BN?. Na die N komt wellicht een J of een 9, maar dat zou ik niet hard durven maken. Iemand anders wellicht wel, misschien worden er geen cijfers gebruikt in deze combinatie.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Yeronimo

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op november 28, 2014, 19:52:47 PM
Ik zou er BGP en BGN van maken...

Inderdaad helemaal gelijk Jeroen, ik was even op zijn kop aan het denken  :-X :duim:
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Cygnus

#4
Hoi Leo,

Deze vogels zijn zeer waarschijnlijk een paartje. Paartjes trekken altijd samen op en worden doorgaans steeds tegelijk gemeld. De ene vogel is met zekerheid geel BGP, de ander zeer waarschijnlijk BGN. Ik zou ze beide invoeren en in de lijst met waarnemingen kijken of de waarnemingsdata en -plekken steeds hetzelfde zijn bij beide vogels. Als dat zo is zijn de codes goed. Als dat onverhoopt niet zo is, dan kun je BGN weer verwijderen.
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema