Discussie over: Wat voer je in, wat niet

Gestart door rapunzel, april 09, 2008, 15:19:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

peterv

Citaat van: Erik Simons op november 23, 2014, 19:16:45 PM
winterslaap? welke winterslaap? ;)
ik zag vandaag bloeiende Scherpe boterbloem, Grote vossenstaart, Fluitenkruid. Het is dus mei :rolleye:
Leuk, ik vul aan: vandaag bloeiende berenklauw, madeliefje, bruine bermbraam, paardenbloem. Al bijna juni?
Peter Venema

nick w

..duizendblad, gewone berenklauw, witte en paarse dovenetel, paardenbloem, avondkoekoeksbloem, er bloeit nog/weer van alles. Gewoon mooi...

groet,
Nick W

Pieter Stolwijk

Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

M.V.S

Hoenderbeet - dijkviltbraam -  sierkers - zevenblad - klavervreter - brunel - veldereprijs - tuinwolfsmelk - echte/reukeloze kamille
Groetjes, Marc


nick w


M.V.S

Dat kunnen we gebruiken, mits de waarnemers natuurlijk netjes het kleed bloeiend ingevuld hebben (wat in mijn geval zelden gebeurt, alleen in het geval van echt opvallende dingen, zoals zaterdag een bloeiende klavervreter)
Groetjes, Marc

Erik Simons

ziet er briljant uit, ik kende het nog niet!
kunnen we, net als de vogel-admins, berichtjes gaan sturen in de trant van: 'nee, je kunt geen Donkersporig bosviooltje hebben gezien in november, die zitten dan nog in Afrika'  ;D
Erik Simons

'Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth.'

ejslootweg

groeten, Erik

Erik Simons

rare jongens, die britten
in Nederland hoef je zo'n vreemde actie dan ook niet te verwachten  ;)
Erik Simons

'Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth.'

Willemien Troelstra

groet, Willemien Troelstra

petraw

Erik en Willemien,

Citaat van: Erik Simons op november 24, 2014, 19:22:07 PM
rare jongens, die britten
in Nederland hoef je zo'n vreemde actie dan ook niet te verwachten  ;)

Citaat van: Willemien Troelstra op november 24, 2014, 22:27:59 PM
Wacht maar af... Ik voorspel je ...

Het staat zelfs al op de website: http://www.floron.nl/Plantenjacht
Groet, Petra

Erik Simons

dames, er stond een knipoog van mij bij......
Erik Simons

'Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth.'

Margreet Kwh

Leuk die plantenjacht, ik ben benieuwd of er veel mensen gaan zoeken. :duim:
Zou het begrip "tuinplant" duidelijk genoeg zijn?
In elk geval wordt de natuursport van de oude Thijsse weer bevorderd!
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

phegi

Mogen de planten uit de heemtuin hier wel aan deelnemen?
groeten,

Peter

www.phegi.com

Willemien Troelstra

@ Erik, ik vroeg me al af of je dat bedoelde met je knipoog. Maar, ik vond het wel leuk om mensen extra nieuwsgierig te maken.
groet, Willemien Troelstra

Yeronimo

Citaat van: petraw op november 25, 2014, 08:10:35 AM
Erik en Willemien,

Citaat van: Erik Simons op november 24, 2014, 19:22:07 PM
rare jongens, die britten
in Nederland hoef je zo'n vreemde actie dan ook niet te verwachten  ;)

Citaat van: Willemien Troelstra op november 24, 2014, 22:27:59 PM
Wacht maar af... Ik voorspel je ...

Het staat zelfs al op de website: http://www.floron.nl/Plantenjacht

Waarom is waarneming.nl niet een manier om je resultaten aan door te geven?
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

M.V.S

Citaat van: phegi op november 25, 2014, 10:25:36 AM
Mogen de planten uit de heemtuin hier wel aan deelnemen?

Ik neem aan dat de (bijvoorbeeld) zandraket of klein kruiskruid die daar als "onkruid" groeien, wel mogen meedoen. Ik neem ook aan dat nu hetzelfde geldt als bij een normale inventarisatie. Planten in tuinen en heemtuinen doen dus niet mee. Maar ik word graag verbeterd als dat hier niet zo is.
Groetjes, Marc

RutgerB

#108
Citaat van: Yeronimo op november 26, 2014, 00:43:24 AM
Citaat van: petraw op november 25, 2014, 08:10:35 AM
Erik en Willemien,

Citaat van: Erik Simons op november 24, 2014, 19:22:07 PM
rare jongens, die britten
in Nederland hoef je zo'n vreemde actie dan ook niet te verwachten  ;)

Citaat van: Willemien Troelstra op november 24, 2014, 22:27:59 PM
Wacht maar af... Ik voorspel je ...

Het staat zelfs al op de website: http://www.floron.nl/Plantenjacht

Waarom is waarneming.nl niet een manier om je resultaten aan door te geven?
Er zijn wel meer initiatieven op natuurwaarnemingverzamelgebied waar waarneming.nl niet bij betrokken is
Met een simpel downloadje uit wat je in waarneming.nl invoerde kun je overigens dat formulier ook vullen. Of direct uit je waarnemingenoverzicht even knippen en plakken.

RutgerB

Citaat van: M.V.S op november 26, 2014, 09:02:58 AM
Citaat van: phegi op november 25, 2014, 10:25:36 AM
Mogen de planten uit de heemtuin hier wel aan deelnemen?

Ik neem aan dat de (bijvoorbeeld) zandraket of klein kruiskruid die daar als "onkruid" groeien, wel mogen meedoen. Ik neem ook aan dat nu hetzelfde geldt als bij een normale inventarisatie. Planten in tuinen en heemtuinen doen dus niet mee. Maar ik word graag verbeterd als dat hier niet zo is.
Komen we gelukkig weer wat terug op het onderwerp. 'Onkruiden' kun je natuurlijk overal mee laten doen.  Of Klein kruiskruid nu in een heemtuin of daarbuiten staat; er zal niemand zijn die dat aanplant. Maar verder over EINDEJAARS PLANTENJACHT 2014 http://www.floron.nl/Plantenjacht ; Vraag het Floron. Of Bonte gele dovenetel als verwilderde tuinplant mee mag doen kan ik bijvoorbeeld niet raden.

phegi

#110
Ik heb de vraag nu gesteld aan Floron. Zal als ik antwoord krijg het hier mededelen.

Ik kreeg het volgende antwoord:
"Dat mag, zolang het maar aangeplante exoten zijn (dus geen soorten als
forsythia en winterjasmijn). Zet bij het doorgeven in opmerkingenveld dan
wel even dat het gaat om een heemtuin".

Vond ik een vreemd antwoord voor een heemtuin, heb dus weer gemaild dat er in heemtuinen inheemse planten groeien, zoals bv. de dotterbloem.

De volgende reactie was:
"Dotterbloem is natuurlijk prima, net als andere inheemse soorten.  Sommige heemtuinen hebben wel eens een exotisch randje, vandaar de opmerking".

Het is dus toegestaan, zet ik er wel even bij dat de planten uit de heemtuin komen, iedereen weer blij.
groeten,

Peter

www.phegi.com

phegi

We hebben het hier soms over een heemtuin. maar dat is ouderwets. We krijgen nu een natuurbelevingstuin. Dit alles in het kader van klantgericht natuurbeleid. Dit staat o.a. te lezen op de site http://www.debult.com/. Daarnaast al 85 aanmeldingen voor nieuwe idylles. En natuurmonumenten laat in de toekomst de achterban en omwonenden helpen bij het vormgeven van de natuurbeleving. Bijvoorbeeld mensen die zelf een mountainbike route aanleggen en onderhouden. De klant is koning. Moeilijke tijden voor floristen komen eraan. Escape of niet escape, that's the question.
groeten,

Peter

www.phegi.com

WimV

Wat Floron wil met die plantenjacht is BLOEIENDE plantensoorten rondom oud en nieuw. Daar is dus vrijwel geen info over. Dit staat dan ook los van of het een escape of niet is.

Groetjes,
Wim

phegi

Sorry Wim, mijn opmerking ging niet over de Plantenjacht, maar was in aansluiting op de discussie hierboven.
groeten,

Peter

www.phegi.com