Hybride huismus/ringmus?

Gestart door A Kuipers, november 19, 2014, 19:36:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

A Kuipers

Ik zou graag willen weten welke soort dit is. Ik was vanmiddag vrij zeker van mijn zaak dat het hybride vogels waren maar ben aan het twijfelen gegaan. Zijn het hybriden? Ik heb er 4 gezien en dat vind ik een groot aantal. Wie kan me helpen?
Het betreft deze waarneming:
http://ivnwestbetuwe.waarneming.nl/waarneming/view/95445336
onzeker Hybride Huismus x Ringmus - Passer domesticus x Passer montanus gezien op 2014-11-19 Tiel - Ridderweide
Foto's:




Met vriendelijke groet, A Kuipers ♀

Menno

Volgens mij zijn het 'gewone' ringmussen.
En één huismus rechts op de onderste foto.
Groeten,

Menno van Lopik

https://waarneming.nl/user/view/87046

A Kuipers

Die man huismus is ook geen twijfel. Mijn twijfel is blijkbaar terecht en zijn het 'maar' gewone ringmussen.  Ik vind de bef van de anderen zo groot of zou dat met leeftijd samen hangen?
Dank voor je antwoord Menno.
Met vriendelijke groet, A Kuipers ♀

Oenanthe

De groote van de bef zegt bij ringmussen niets over de leeftijd. Je twijfel is onnodig, er is geen sprake van hybriden. Wees gewoon blij dat je ring- en huismussen op je voertafel hebt, zo vanzelfsprekend is dat niet meer.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

OlivierO

Citaat van: Oenanthe op november 19, 2014, 20:08:02 PM
De groote van de bef zegt bij ringmussen niets over de leeftijd. Je twijfel is onnodig, er is geen sprake van hybriden. Wees gewoon blij dat je ring- en huismussen op je voertafel hebt, zo vanzelfsprekend is dat niet meer.

Ik denk dat hij blij is, maar dat hij oprecht gewoon niet wist dat het "maar" Ringmussen waren. :-)
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

A Kuipers

@Olivier, de hij is een zij  ;) Ik ben sowieso erg blij dat ik elke herfst en winter ringmussen op het voer heb. Al jaren. Had zelfs jonge ringmussen in de lente, heel bijzonder. En aardig wat huismussen het hele jaar door!
Maar opeens begon ik te twijfelen omdat ik een ringmus zag met een kleine bef en daarnaast deze 4. Ik snap het nog steeds niet van mezelf  :rolleyes:

Dank jullie wel voor jullie reacties.
Met vriendelijke groet, A Kuipers ♀

OlivierO

Citaat van: A Kuipers op november 19, 2014, 20:14:28 PM
@Olivier, de hij is een zij  ;) Ik ben sowieso erg blij dat ik elke herfst en winter ringmussen op het voer heb. Al jaren. Had zelfs jonge ringmussen in de lente, heel bijzonder. En aardig wat huismussen het hele jaar door!
Maar opeens begon ik te twijfelen omdat ik een ringmus zag met een kleine bef en daarnaast deze 4. Ik snap het nog steeds niet van mezelf  :rolleyes:

Dank jullie wel voor jullie reacties.

Excuses! Het staat zelfs in je handtekening zie ik nu. :-)

Hoe langer je vogels kijkt, hoe meer je ziet. En soms zie je ineens dingen die je daarvoor niet opgevallen waren. Zoals het verschil tussen man en vrouw Ijsvogel. Tot iemand het zei ...
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

A Kuipers

Precies, ik keek opeens anders naar 'mijn' ringmussen en zag de verschillen in bef...... > twijfel.
Maar wel leuk zoiets want ik heb vandaag een tijdje gedacht dat de ringmussen of de huismussen vreemd waren gegaan. Dat was wel een leuke gedachte  ;D
Ze hebben zich gedragen blijkt nu en dat is ook goed.
Met vriendelijke groet, A Kuipers ♀