Hoofdmenu

Ovp

Gestart door Christian, oktober 12, 2005, 16:17:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

Christian

Hallo Allen,

Ik kon zo snel niks vinden of dit al een keer eerder is gevraagt.
Ik ga aankomende Zaterdag samen met 2 vrienden vogelen in de Flevo polder.
Ik ken het gebied een klein beetje en alle bekende plekjes mogen natuurlijk niet ontbreken op deze tocht (Jan vd Bospad, Praambulten etc..etc..).
Nu was mijn vraag, heeft er misschien iemand nog wat leuke minder bekende plekjes?
We hebben al een route uitgestippeld, maar als we die dag de Praambulten gehad hebben valt het een beetje stil en word het ''recht op huis af stevenen''.
Graag zouden we een volgende bestemming, na de Praambulten, willen hebben zodat we langzaam kunnen terug fietsen richting huis ('t Gooi).
We vertrekken rond 7 vanuit Naarden en daarna is de route alsvolgt (in grote lijnen): IJmeerdijk-Oostvaardersdijk-JvdBospad-Knardijk(en hutten)-Praambulten- en dan houdt het een beetje op.
Graag een volgende bestemming.. :)
Groeten,

Christian (+Sjoerd en Diederik)
Christian Brinkman

Ellen Luijks

Natuurpark Lelystad is ook heel leuk. Met Wisenten, elanden en prewalskipaarden enz. Kijk daarvoor op www.flevolandschap.nl.

Ook Landgoed de Kamphaan, met stichting Aap is nog leuk.

Verder de Lepelaarsplassen en de dijk langs het gooimeer en het eemmeer.

Veel plezier zaterdag.

Groetjes,
Ellen
Groetjes

Ellen

RWester

Hallo Christian!

Lekker weer eens een eind rond trappen! Als je op alle bekende plekken die je noemt een half uur stopt, ben je al een tijdje onder de pannen lijkt me! Vooral bij jan van de Bosch en langs de Oostvaardersdijk op de leuke plekjes stoppen, Knardijk en Praamweg(bulten) idem dito. Wat ik meestal doe op fietsvakantie, is vragen aan vogelaars daar of ze nog iets leuks hebben gezien (in jullie geval; op jullie route). Meestal rollen er wel leuke waarnemingen uit die een bezoekje de moeite waard zijn.

Enne, plaats  effe een verslag van je tocht op de site excursies binnen Waarneming.nl! Altijd leuk om te lezen!

Succes zaterdag!

Groeten,

Remco Wester
VWG Nijmegen
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Christian

Ik zal zeker een verslag maken Remco, duimen dat we leuke dingen zien.
Heb weer een aantal nieuwe plekken ''gekregen'' van een bevriende vogelaar dus nu zit het wel snor.
Nu nog een ding, weten jullie plekjes ten ''zuiden'' van de Knardijk voor trekkende vogeltjes, kortgezegd: de beste plekken voor een Bladkoning e.d    ^_^
Hoorde al een keer eerder van de Flevo-Centrale maar dat is net ietsje te ver.
Ben al een paar keer eerder door de Flevo gependeld maar heb er toen niet het maximum uitgehaald wat ik er kon uithalen (plekken overgeslagen/veel te weinig gestopt) dat wil ik nu dus totaal anders gaan doen.
We starten trouwens bij de Hollandse brug en kunnen net zo lang doorgaan, als we maar voor het donker thuis zijn B)
Groetjes,
Christian
Christian Brinkman

RWester

Hallo Christian!

Citeerkortgezegd: de beste plekken voor een Bladkoning e.d 

Zo, jij zet lekker hoog in! En voor het donker thuis zijn? Dat wordt al snel weer terug trappen jochie  B)  (zon onder 15 oktober 2005 :  18:48  ;) )

Maarre, ter zake, de Blocq van Kuffeler had je zeker al meegenomen in de route, een goede plek voor zangertjes en zo (en misschien dus....)

Opletten en zoeken op plekken waar meerdere zangertjes en/of meesjes zitten is eigenlijk beter. Een leuke soort kan immers overal opduiken!

Bekijk ook effe bij een waarneming die jullie te horen krijgen of het de moeite waard is om te gaan zoeken. Kreeg wel eens een waarneming ter plaatse bij het Jan van de Boschpad door van een Roze Spreeuw die daar was gezien...Op dat moment vlogen daar tienduizenden Spreeuwen rond. Tsja, volgende plekje maar...

Dus, nieuwe kijker mee,

en succes!

Groeten,

Remco Wester
VWG Nijmegen
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Christian

Ovp
#5
Zo snel terugtrappen ook weer niet hoor, 7 uur vertrekken we vanaf het vogelasiel in Naarden, 11 uur ''fietsen'' vind ik ook wel zat.
Ik bedoelde eigenlijk gewoon alle zangertjes, Bladkoning willen we natuurlijk ook graag zien maar is geen streven.
Ik heb ondertussen de route al af gemaakt; gewoon nog een keer dezelfde weg... :gap:
We hebben alledrie onze sterke en zwakke punten en vullen die volgens mij wel aan dus het gaat wel goed komen.
We gaan gewoon rustig op ons gemakkie rondfietsen en zien wel wat ervan komt, het kan immers vriezen en het kan dooien...
Groetjes,
Christian
Christian Brinkman