Hoofdmenu

Zilvermeeuw?

Gestart door e.walstra, november 14, 2014, 17:25:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

e.walstra

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/95351521
onzeker Zilvermeeuw - Larus argentatus gezien op 2014-11-14 Leeuwarden - Zuiderburen
Foto's:

bij voorbaat dank Erwin Walstra

Martijn Bot

Ja, Zilvermeeuw. Ik vraag me af waarom/waartussen je twijfelde.

e.walstra

Twijfelde met grote mantelmeeuw door zijn erg grote afmeting en brute uiterlijk. Heb het idee dat zilvermeeuwen wat liever kijken ;D dan dit. En dat grote Mantel meeuwen er altijd uitzien alsof ze je gaan aanvliegen  :rolleye:

Martijn Bot

Ik ken wel een betrouwbaarder kenmerk om de soorten te onderscheiden dan de blik in hun ogen...

e.walstra

;D geloof ik meteen. Ik ben nog niet zolang vogels determineren en meeuwen al helemaal niet. Heb sinds vorige week het Boek van ANWB maar meeuwen zijn wel erg lastig(vind ik).

Guus Peterse

Betrouwbaarder, en ook iets opvallender. Eén blik in willekeurig welke vogelgids zou voldoende moeten zijn.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Jos Welbedacht

De mantelmeeuwen heten niet voor niets mantelmeeuwen, Erwin. Dat is omdat de adulte vogels vergeleken met een Zilvermeeuw een nogal opvallende mantel hebben  ;) .
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space

e.walstra

Ja veel donkerder he. Was echt teveel op grote en bruut gaan zitten.

Gert Veurink

Ik denk dat het aardiger had gekund, maar dat ligt vast aan mij. Laat je niet uit het veld slaan Erwin, we hebben allemaal ooit pas een week een vogelboek gehad.
groet!
Gert Veurink

e.walstra

Haha zo erg had ik het niet opgevat hoor. Ik snap wel dat voor mensen met veel ervaring dit een domme vraag was. Maar ik vind het echt nog lastig om te zien. Het boek help wel trouwens  :duim:
Legt wel veel uit. Maar is wel even studeren  ;D

Jos Welbedacht

Ik bedoel mijn commentaar niet onaardig hoor, en ik denk dat de andere commentaren ook niet zo bedoeld zijn :blink: . Ik zie ze eerder als een aansporing om het zelf nog een keer op te zoeken. En Erwin, gewoon blijven vragen als je er niet uit komt :blink: .
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space

e.walstra