Onbekende steltloper in Breebaart

Gestart door AmyB, juli 19, 2007, 21:46:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

AmyB

Ik was gistermiddag in de Breebaart en kon daar een steltloper niet thuis brengen. Wie kan er iets met de volgende omschrijving?

Flink kleiner dan de kluut waar hij naast stond
Groter dan Bonte strandloper.
Lichte poten
Vreemd lange tarsus - hoog op de poten (niet zo extreem als een steltkluut of zo maar wel zo dat je denkt - he wat lang)
Lichte oogring
Loopt met "opgetrokken schouders" - oftewel geen nek
Zwarte rechte snavel - a la tureluur
Loopt met "dikke buik"
Lichte wenkbrauwstreep
gestreepte borst - streping recht en abrupt afgesneden
bovenop kop donkerder
lichte buik - wit/creme
rug vrij egaal met lichtje V'tjes waarbij de punten richting de kop wijzen
En inham zoals een temminck's maar dan gemeleerd
Liep bij kluten maar werd er wel door 1 weggejaagd.

Wie durft?

Alvast bedankt!  :)
Amy Bergman

Niels Godijn


Thijs Fijen

Alleen klopt dan de dikke buik, opgetrokken schouders en snavel ala tureluur niet!

Bosruiter past misschien beter?

Thijs
Thijs Fijen

teunvankessel

Volgens mij wijst ongeveer alles op Gestreepte Strandloper.
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

teunvankessel

Overigens kun je hier (bij wijze van spreken) ook een Oeverloper van maken!
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

Bram Rijksen

meest beroemde 'pitfall' is natuurlijk Kemphen...  

Thijs Fijen

Citeermeest beroemde 'pitfall' is natuurlijk Kemphen...
Daar heb ik inderdaad ook al aan zitten denken....
Thijs Fijen

AmyB

Aan poelruiter heb ik ook even gedacht maar die viel idd al snel af omdat de snavel alleen al daar abs niet op klopte.
Bosruiter, oeverloper en zelfs kemphen  ;)  echt niet.
Gestreepte heb ik misschien iets te snel afgeschreven omdat ik tp dacht dat die kleiner zou moeten zijn. Nog wel even getracht te kijken naar het uitlopende puntje op de borst maar de borst kwam niet voldoende in beeld. Nu ik nog eens in de boeken blader zou het wel een optie geweest kunnen zijn, zeker voor wat betreft de pootkleur maar de overal jizz klopte niet met de gestreepte die ik eerder heb gezien en de handpenprojectie en rugtekening doen me te veel twijfelen.

Fusio conclusio: er blijft een steltloper spec in mijn boeken staan.

Saillant detail: de avond er voor waren we ook in de hut en toen was er een man die ons vroeg wat hij had gefotografeerd (die vogel zat op dezelfde plek, in het slik links van de hut). We kwamen weinig verder dan het vermoeden van een kleine of temminck's maar de man zelf was vrij zeker dat de vogel groter was geweest dan een oeverloper, omdat er geen andere vogels op de foto stonden en grootte vaak moeilijk in te schatten is zijn we er toen van uit gegaan dat dat een vergissing moest zijn. Hij zou de foto's hier op t forum zetten. Wanneer hij dat alsnog doet kom ik misschien een stapje verder.  
Amy Bergman

BWoets

CiteerSaillant detail: de avond er voor waren we ook in de hut en toen was er een man die ons vroeg wat hij had gefotografeerd (die vogel zat op dezelfde plek, in het slik links van de hut). We kwamen weinig verder dan het vermoeden van een kleine of temminck's maar de man zelf was vrij zeker dat de vogel groter was geweest dan een oeverloper, omdat er geen andere vogels op de foto stonden en grootte vaak moeilijk in te schatten is zijn we er toen van uit gegaan dat dat een vergissing moest zijn. Hij zou de foto's hier op t forum zetten. Wanneer hij dat alsnog doet kom ik misschien een stapje verder.
http://forum.waarneming.nl/forum/index.php...topic=30534&hl=
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

AmyB

Ah bedankt, dan hadden we het dus toch goed gezien en blijkt het om een andere vogel te gaan dan ik zag.

Bedankt voor t meedenken jongens, volgende keer beter :-)
Amy Bergman