Hoofdmenu

Vaste locatie

Gestart door chatman, november 08, 2014, 09:33:29 AM

Vorige topic - Volgende topic

chatman

Dag allemaal,

Ik maak vaak gebruik van de 'vaste locatie' in ObsMapp.

Zo te zien is dit gewijzigd in de laatste versie, met nieuwe layout. Want ik kan niet meteen kiezen voor vaste locatie.
Het programma wacht nu eerste op een GPS-fix.

Klopt dit of doe ik iets fout?

Graag zou ik wel meteen de vaste locatie kunnen kiezen ipv eerst wachten op een GPS-fix, wat mij overbodig lijkt.





Alex Kwak

Onderin het scherm voor de vaste locatie staan twee buttons. Met de linker zet je de huidige locatie vast als vaste locatie. Daarvoor moet je de huidige locatie weten en heb je dus een GPS-fix nodig. Bedoel je dat?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

Jos, als je altijd gebruikt maakt van een vaste lokatie kun je mij dan uitleggen wat het nut van obsmapp is t.o.v. Invoeren via de pc?
Alle voordelen van mobiel invoeren zoals de juiste lokatie vallen weg.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

chatman

Citaat van: Alex Kwak op november 08, 2014, 10:38:29 AM
Onderin het scherm voor de vaste locatie staan twee buttons. Met de linker zet je de huidige locatie vast als vaste locatie. Daarvoor moet je de huidige locatie weten en heb je dus een GPS-fix nodig. Bedoel je dat?

Nee, dat had ik al ingesteld bij een vorige versie. Het ging mij om, om deze ingestelde locatie als vaste locatie te gebruiken. Inmiddels heb ik de optie weer terug kunnen vinden of had je die er bij de update van gisteren nog aan toegevoegd?


chatman

#4
Citaat van: hiskodevries op november 08, 2014, 11:08:08 AM
Jos, als je altijd gebruikt maakt van een vaste lokatie kun je mij dan uitleggen wat het nut van obsmapp is t.o.v. Invoeren via de pc?
Alle voordelen van mobiel invoeren zoals de juiste lokatie vallen weg.

Hisko, vaak is dus niet altijd. Ik gebruik deze optie als ik lang op één plek zit, vooral ook om de batterij te sparen
van de smartphone. Bij trektellen heb ik bijvoorbeeld niets aan verschillende coördinaten. Ook heb ik tijdens een vakantie in België de
vaste locatie gebruikt om de soorten bij te houden die rondom het vakantiehuisje zitten. Dan heb ik dus de PC of laptop niet bij me.
Bovendien heb je dan meestal een belabberde wifi verbinding als je die al hebt. Het invoeren via obsmapp gaat stukken eenvoudiger dan
invoeren via de website.


Alex Kwak

Citaat van: chatman op november 09, 2014, 07:00:06 AM
Citaat van: Alex Kwak op november 08, 2014, 10:38:29 AM
Onderin het scherm voor de vaste locatie staan twee buttons. Met de linker zet je de huidige locatie vast als vaste locatie. Daarvoor moet je de huidige locatie weten en heb je dus een GPS-fix nodig. Bedoel je dat?

Nee, dat had ik al ingesteld bij een vorige versie. Het ging mij om, om deze ingestelde locatie als vaste locatie te gebruiken. Inmiddels heb ik de optie weer terug kunnen vinden of had je die er bij de update van gisteren nog aan toegevoegd?

Nee hoor, die was er altijd al
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

In al die gevallen zul je toch je lokatie moeten bepalen. Daarvoor is een gps bedoeld. Heb je die fix zet je hem vast en kun je onbeperkt invoeren.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

chatman

Precies dan heb je dus niets aan een PC.  ;D

hiskodevries

Maar wel aan een gps, die jij blijkbaar niet wilt gebruiken.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Andre321

Hisko, kom je wel eens op een locatie waar de GPS het niet doet ? Bijvoorbeeld bij regen, sneeuw, onweer, donkere wolken, bossen, autos, gebouwen treinen en bergen ? Je klinkt als een nederlandse mooiweer vogelaar die altijd vlak bij het stopcontact zit. (Ik heb wel eens tot een week geen stroom beschikbaar)

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Taka

Citaat van: hiskodevries op november 08, 2014, 11:08:08 AM
Jos, als je altijd gebruikt maakt van een vaste lokatie kun je mij dan uitleggen wat het nut van obsmapp is t.o.v. Invoeren via de pc?
Alle voordelen van mobiel invoeren zoals de juiste lokatie vallen weg.

PC? Wie heeft er nu nog een PC? Tablets vervangen de PC. Je kan in elk geval niet veronderstellen dat er een PC is om in te voeren.
(Sybe)