Paddenstoel onbekend - Leeuwarder Bos - 06-11-2014

Gestart door Yeronimo, november 06, 2014, 22:25:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

Yeronimo

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/95190105
Paddenstoel onbekend - Fungi indet. gezien op 2014-11-06 Leeuwarden - Leeuwarderbos
Foto's:


Toelichting:
Veelvuldig aanwezig op de ondergrond (voedselrijk, klei) onder een gemengd eiken/essenperceel. Valt geen zon op de ondergrond en is erg vochtig ook. Wellicht één van de mosklokjes?
bij voorbaat dank Jeroen Breidenbach
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Rob Koelman

#1
Géén foto van de steel en plaatjes. Is daarom feitelijk niet te beoordelen en wordt automatisch paddenstoel spec. ...


PS
Is die roze pelikaan (één van jouw 2801 soorten in ons land) dan al geaccepteerd?  ;)
Met vriendelijke groet, Rob

Yeronimo

Citaat van: Rob Koelman op november 06, 2014, 22:28:34 PM
Géén foto van de steel en plaatjes. Is daarom feitelijk niet te beoordelen en wordt automatisch paddenstoel spec. ...


PS
Is die roze pelikaan (één van jouw 2801 soorten in ons land) dan al geaccepteerd?  ;)

Had ik achteraf moeten maken, maar ik dacht bij mezelf; ik kom er nog honderd keer langs de komende tijd dus als dat nodig is voor het op naam brengen van deze soort dan schuif ik er een spiegeltje onder  ;D

Off-topic: Ik volg niet de lijstjes die het CDNA hanteert, maar de lijst die waarneming.nl hanteert. Op dit moment staat hij er dus op tot het moment dat hij niet geaccepteerd is, zie niet gebeuren dat die afgewezen wordt eigenlijk. En het is in ieder geval met zekerheid een roze pelikaan  B)
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Rob Koelman

#3
Citaat van: Yeronimo op november 06, 2014, 22:33:27 PMOff-topic: Ik volg niet de lijstjes die het CDNA hanteert, maar de lijst die waarneming.nl hanteert. Op dit moment staat hij er dus op tot het moment dat hij niet geaccepteerd is, zie niet gebeuren dat die afgewezen wordt eigenlijk. En het is in ieder geval met zekerheid een roze pelikaan  B)

Tja, ieder zijn eigen criteria bij het opstellen van lijstjes. Ik wordt in ieder geval niet echt warm van dit exemplaar...

Overigens, voor wat het waard is: de laatste die momenteel officieel goedgekeurd is dateert van 2006.
Met vriendelijke groet, Rob

Yeronimo

Citaat van: Rob Koelman op november 06, 2014, 22:36:19 PM
Citaat van: Yeronimo op november 06, 2014, 22:33:27 PMOff-topic: Ik volg niet de lijstjes die het CDNA hanteert, maar de lijst die waarneming.nl hanteert. Op dit moment staat hij er dus op tot het moment dat hij niet geaccepteerd is, zie niet gebeuren dat die afgewezen wordt eigenlijk. En het is in ieder geval met zekerheid een roze pelikaan  B)

Tja, ieder zijn eigen criteria bij het opstellen van lijstjes. Ik wordt in ieder geval niet echt warm van dit exemplaar...

Overigens, voor wat het waard is: de laatste die momenteel officieel goedgekeurd is dateert van 2006.

Wordt sowieso niet echt heel warm van een roze pelikaan. Ze missen een beetje hun charme sinds ze in dierentuinen gehouden worden, ze zijn eigenlijk een beetje 'suf'. Zie in principe geen zaken die me doen twijfelen aan een wild exemplaar, het CDNA mag het bepalen.
Maar volgens mij gaan we een beetje offtopic  :-X Niet dat meningen uitwisselen over bepaalde onderwerpen niet interessant is.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Rob Koelman

Als we dan toch off-topic bezig zijn...  ;)

In het wild zijn roze pelikanen (en kroeskoppelikanen) werkelijk buitengewoon indrukwekkende beesten. Heb beide soorten zelf in Macedonië gezien. In een dierentuin zijn ze hooguit 'grappig'...
Met vriendelijke groet, Rob

Melchior van Tweel

Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Rob Koelman

Met vriendelijke groet, Rob

Melchior van Tweel

Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Yeronimo

Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden