slechtvalk of wat anders?

Gestart door landloper, september 28, 2014, 20:50:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

landloper

Niet veel om een mening op te vormen. Vlak achter de zeedijk waddenkust Friesland. Alle kieviten, goudplevieren etc kwam omhoog. Dacht slechtvalk maar mis wat duidelijke kenmerken en vind hem erg klein. Boomvalk? Smelleken? Dat laatste valt af denk ik want de vogel vloog direct naar grote hoogte.

j de groot
j de groot

BramtK

Smelleken, die kunnen ook hoog vliegen.
Groeten,

Bram ter Keurs

landloper

Bram is dat n cryptische manier om te zeggen dat t er een is?

J de groot
j de groot

BramtK

Nee toch!? Ik noem de m.i. juiste soort.
Groeten,

Bram ter Keurs

Maarten Hotting

Citaat van: landloper op september 28, 2014, 20:50:22 PM
Boomvalk? Smelleken? Dat laatste valt af denk ik want de vogel vloog direct naar grote hoogte.
Ik vraag me wel af waarom je denk dat Smelleken afvalt omdat de vogel direct naar grote hoogte vloog?
Groet,
Maarten

landloper

Bram, idd er staat een komma tussen en Maarten: omdat ik tot nu toe alleen smellekens heb gezien die laag boven de grond vlogen.
Maar een smelleken dus, so be it.

Bedankt
j de groot

frankneijts

Citaat van: landloper op oktober 01, 2014, 17:08:45 PM
Bram, idd er staat een komma tussen en Maarten: omdat ik tot nu toe alleen smellekens heb gezien die laag boven de grond vlogen.
Maar een smelleken dus, so be it.

Bedankt

Google voor de aardigheid eens op 'merlin flight' en moet je 's kijken hoeveel foto's je dan krijgt te zien van Smellekens in de vlucht (van onderen..)  8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

mhoekstein

los van of hij hoog of laag vliegt, ik zie er een Boomvalk in: zware streping op buik/borst, onderstaart lastig te zien maar lijkt oranje (mogelijk 2kj vogel), witte wang, vleugels lijken in zit voorbij de staart te steken
vr.groet
Mark Hoekstein

frankneijts

Citaat van: mhoekstein op november 01, 2014, 20:54:53 PM
los van of hij hoog of laag vliegt, ik zie er een Boomvalk in: zware streping op buik/borst, onderstaart lastig te zien maar lijkt oranje (mogelijk 2kj vogel), witte wang, vleugels lijken in zit voorbij de staart te steken

Heb de foto's wat opgelicht en dan blijft het toch echt een Smelleken Mark..
(De wat oranje lijkende osdv op foto 1 is een kleureffect).
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

adriaens

Ja, Smelleken.
Als je niet uit het verenkleed wijs zou geraken, kan je  ook kijken naar de korte buitenste handpen.