Zilver x Pont? - Leeuwarden - 04/11/2014

Gestart door Yeronimo, november 04, 2014, 11:30:36 AM

Vorige topic - Volgende topic

Yeronimo

Vanmorgen vond ik deze meeuw in een groep van rond de tachtig grote meeuwen. Gewond exemplaar, afhangende vleugel.

Pro pont: tekening grote dekveren en tertails, ook het venster is niet erg licht. Verder viel de witte onderkant van vleugel erg op.
Pro zilver: Staarttekening, korte snavel met gonyshoek, niet hoog op de poten en niet zo languitgerekt. Verder het kopprofiel ook meer pro zilver en het geluid dat hij produceerde was meer zilver dan pont. Tekening schouderdekveren zit meer tussen pont en zilver in en dan nog meer richting de zilvermeeuwkant. Nog niet geheel tweede generatie dekveren.

Opvallende meeuw, ik ben benieuwd naar jullie mening  :blink:. Alvast dank!

http://waarneming.nl/waarneming/view/89659519

Foto's:










Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

adriaens


Martijn Bot

Citaat van: adriaens op november 04, 2014, 15:43:21 PM
Een Zilvermeeuw volgens mij...
In de Whatsapp die ik je stuurde noemde ik het argentatus, en nu ik de plaatjes op groot scherm zie, wordt het daar niet anders van. Als je het bij deze beesten al in de hybridehoek gaat zoeken, ga je het nog druk krijgen deze winter, wanneer de noordelijke beesten in wat grotere getale langs gaan komen ;-)

Yeronimo

Dank beiden voor jullie mening. De meeuw zat er vandaag weer en hoop dat hij overwintert en plekvast is (met zo een afhangende vleugel zal die denk ik ook niet meer ver gaan..). Een beetje drukte in de winter is niet erg met dit soort meeuwtjes, houdt het leerzaam.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden