Houtzwam waar ik niet uit kom.

Gestart door aport, november 03, 2014, 20:59:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

aport

Dacht op Berk (was in Berkenbosje), maar weet het niet meer helemaal zeker.

Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/89655740
Paddenstoel onbekend - Fungi indet. gezien op 2014-11-02 Amsterdamse Waterleidingduinen - Eiland van Rolvers
Foto's:










bij voorbaat dank Arjan Portengen

wtrlntn

Een jongere Roodgerande Houtzwam? (Fomitopsis Pinicola) groetjes van een leek!
Groeten Wouter

karinl

Een RoodporieHoutzwam is mijn idee.
Op loofhout.
Groetjes.
Karin.

Gert Kremer

Citaat van: karinl op november 04, 2014, 18:31:50 PM
Een RoodporieHoutzwam is mijn idee.
Op loofhout.
Groetjes.
Karin.

daar voel ik ook voor.  ;)
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

xenion

Voel ik niet voor, de vruchtlichamen zijn veel te dik, poriën niet langgerekt. Ik denk meer aan een Weerschijnzwam.
Groeten,
Martin

Gert Kremer

Citaat van: xenion op november 05, 2014, 18:34:22 PM
Voel ik niet voor, de vruchtlichamen zijn veel te dik, poriën niet langgerekt. Ik denk meer aan een Weerschijnzwam.

Martin, verkleuren die ook bij druk?
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

aport

Kwam zelf met sleutelen uit op Roodgerande houtzwam of een van de Lakzwammen indien met een duidelijk van het trama afgescheiden, stevige tot harde, of harsachtige-kleverige korst. Indien niet met zo'n korst inderdaad op een van de Weerschijnzwammen.
Is mij van foto zo niet duidelijk of zo'n korst nu wel of niet aanwezig is....
Groet, Arjan


Rob Koelman

Dat viltige hoedoppervlak op de foto's kun je nou niet bepaald een 'duidelijk van het trama afgescheiden, stevige tot harde, of harsachtige-kleverige korst' noemen...
Met vriendelijke groet, Rob

Gert Kremer

welke zou het nu worden?
Lijkt ook veel op "zie bijlagen" (Elzenweerschijnzwam), maar deze in niet afgevinkt.  ;D
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.