Is dit een Fitis?

Gestart door pietplaat, oktober 30, 2014, 22:47:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

pietplaat

Alvast dank!
M.v.g van PvG van de plaat

Bart van Hoogstraten

Oempf! Waar en wanneer heb je die gezien?
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

OlivierO

Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

pietplaat

Citaat van: Bart van Hoogstraten op oktober 30, 2014, 22:50:23 PM
Oempf! Waar en wanneer heb je die gezien?
vandaag Scheveningen havenhoofd.
M.v.g van PvG van de plaat

firecrest

Een Tjiftjaf. O.a. vanwege de zwarte pootjes

pietplaat

M.v.g van PvG van de plaat

frankneijts

Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

OlivierO

Citaat van: frankneijts op oktober 30, 2014, 23:07:19 PM
Citaat van: OlivierO op oktober 30, 2014, 22:53:32 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op oktober 30, 2014, 22:50:23 PM
Oempf! Waar en wanneer heb je die gezien?

Denk jij wat ik denk, Bart?

En, wat denken de heren?

Ik dacht toch Siberische ...  :(

Edit: Maar euhm, nee.  ;D
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Oenanthe

Je hebt zo van die tjiffen die van verder komen....
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Bart van Hoogstraten

Citaat van: frankneijts op oktober 30, 2014, 23:07:19 PM
Citaat van: OlivierO op oktober 30, 2014, 22:53:32 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op oktober 30, 2014, 22:50:23 PM
Oempf! Waar en wanneer heb je die gezien?

Denk jij wat ik denk, Bart?

En, wat denken de heren?

Ik denk een ongedocumenteerde Tjif van 113 Kb "gratis" serverruimte...  :P
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

ArjenDrost †

Citaat van: Bart van Hoogstraten op oktober 30, 2014, 23:13:13 PM
Ik denk een ongedocumenteerde Tjif van 113 Kb "gratis" serverruimte...  :P
Hij lijkt me toch duidelijk gedocumenteerd...

pietplaat

Citaat van: Bart van Hoogstraten op oktober 30, 2014, 23:13:13 PM
Citaat van: frankneijts op oktober 30, 2014, 23:07:19 PM
Citaat van: OlivierO op oktober 30, 2014, 22:53:32 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op oktober 30, 2014, 22:50:23 PM
Oempf! Waar en wanneer heb je die gezien?

Denk jij wat ik denk, Bart?

En, wat denken de heren?

Ik denk een ongedocumenteerde Tjif van 113 Kb "gratis" serverruimte...  :P
Het woordje gratis lijkt me overbodig maar vooral oubollig.
M.v.g van PvG van de plaat

Bart van Hoogstraten

Citaat van: ArjenDrost op oktober 30, 2014, 23:17:12 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op oktober 30, 2014, 23:13:13 PM
Ik denk een ongedocumenteerde Tjif van 113 Kb "gratis" serverruimte...  :P
Hij lijkt me toch duidelijk gedocumenteerd...

Sorry, Ik druk me verkeerd uit. De waarneming met foto (inmiddels wel met tijdstip en locatie) zit niet in de database van Waarneming, alleen hier op het forum. (Met verlies van "gratis" schijfruimte).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Bart van Hoogstraten

#13
Citaat van: pietplaat op oktober 30, 2014, 23:30:44 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op oktober 30, 2014, 23:13:13 PM
Citaat van: frankneijts op oktober 30, 2014, 23:07:19 PM
Citaat van: OlivierO op oktober 30, 2014, 22:53:32 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op oktober 30, 2014, 22:50:23 PM
Oempf! Waar en wanneer heb je die gezien?

Denk jij wat ik denk, Bart?

En, wat denken de heren?

Ik denk een ongedocumenteerde Tjif van 113 Kb "gratis" serverruimte...  :P
Het woordje gratis lijkt me overbodig maar vooral oubollig.

Nothing in life is for free.

"Dank, alvast bedankt, en nogmaals dank", pagina's lang en dit is je tegenprestatie voor het volpompen van de server met nutteloze foto's: http://waarneming.nl/user/profile/81159
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

HPM

Citaat van: Bart van Hoogstraten op oktober 30, 2014, 23:36:54 PM
...
Nothing in life is for free.

"Dank, alvast bedankt, en nogmaals dank", pagina's lang en dit is je tegenprestatie voor het volpompen van de server met nutteloze foto's: http://waarneming.nl/user/profile/81159

De rest staat op Flickr.
Herman van der Meer

ducheineWim

Is het mogelijk dat iemand mij uitlegt wat hier nou aan de hand is? Ik begrijp het niet.

Wim
Wim Ducheine

HPM

Citaat van: ducheineWim op november 01, 2014, 00:17:56 AM
Is het mogelijk dat iemand mij uitlegt wat hier nou aan de hand is? Ik begrijp het niet.


Ik zal proberen uit te leggen wat ik denk dat Bart bedoelt.
De vragensteller stelt nogal wat vragen aan de hand van foto's. Hij linkt die foto's niet naar het forum maar zet ze er via uploaden fysiek op. Dat kost Waarneming dus kostbare serverruimte. Dat is altijd jammer en Bart en anderen wijzen mensen daar heel vaak op.
Daar komt dan bij dat vragensteller geen waarnemingen (meer) invoert. Hij maakt dus wel gebruik van de serverruimte en van de kennis van/bij Waarneming maar er staat niets tegenover. Hij zet alleen zijn foto's, met door anderen verstrekte naam, op Flickr.
Als hij zijn foto's als waarneming zou invoeren zou hij zich niet alleen nuttig maken, maar zou hij ook vanaf het forum naar de foto's bij die waarnemingen kunnen linken. Daar is bij de waarnemingen zelfs een speciale functie voor. Zelfs als hij ze alleen maar op Flickr zou zetten zou hij er op het forum naar kunnen linken, zodat het Waarneming geen serverruimte kost.
Herman van der Meer

Frank van de Putte

Tsja ik snap die redenatie ook wel, maar je kunt mensen die hier vragen stellen natuurlijk niet dwingen om ook waarnemingen in te voeren.
In principe moet iedereen hier vragen kunnen stellen, ook mensen die geen gebruik maken van Waarneming.nl, om wat voor reden dan ook.

En die paar foto's die hier op het forum worden ge-upload stellen toch ook niet veel voor, als je kijkt naar wat er dagelijks op Waarneming.nl aan foto's wordt gedumpt, soms hele fotoreportages van 1 vogel, en die staan op dezelfde server waarschijnlijk.

groetjes,
Groetjes,

Frank van de Putte

ducheineWim

Dank voor de poging het mij uit te leggen. Ik denk dat ik er een deel van begrijp. Absoluut niet alles. Ik mag dus geen foto uploaden met de vraag '"wat is dit..." ? Want dat kost te veel opslag ruimte. Juist? Of is dat verkeerd geredeneerd? Ik lees zo ongeveer alles wat hier wordt geschreven. Ter lering. Bijna al mijn  waarnemingen breng ik in. Maar vragen stellen durf ik niet meer. Volgens mij zou het goed zijn als er wat meer rekening wordt ghouden met mensen die niet zo heel "digi"zijn ingesteld, maar wel heel geinteresseerd zijn. Mee (kunnen) doen of afhaken, that's my problem............
Geen negatieve kritiek: alleen poging aan te haken.

Wim
Wim Ducheine

Frank van de Putte

Citaat van: ducheineWim op november 02, 2014, 00:19:18 AM
Ik mag dus geen foto uploaden met de vraag '"wat is dit..." ? Want dat kost te veel opslag ruimte. Juist? Of is dat verkeerd geredeneerd?

Geen probleem, dat bedoelde ik met mijn vorige bijdrage, digitale opslagruimte wordt met de dag goedkoper, dat kan/mag geen bezwaar zijn voor mensen om hier vragen te stellen, aan de hand van (geüploade) foto's...

groetjes,
Groetjes,

Frank van de Putte

Oenanthe

Los van al de reuring over serverruimte: ik zie geen spoor van groen in deze tjif. Wil iemand daarom uitleggen waarom het geen siberische tjitjaf is?
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

HPM

Citaat van: ducheineWim op november 02, 2014, 00:19:18 AM

Dank voor de poging het mij uit te leggen. Ik denk dat ik er een deel van begrijp. Absoluut niet alles. Ik mag dus geen foto uploaden met de vraag '"wat is dit..." ? Want dat kost te veel opslag ruimte. Juist? Of is dat verkeerd geredeneerd? Ik lees zo ongeveer alles wat hier wordt geschreven. Ter lering. Bijna al mijn  waarnemingen breng ik in. Maar vragen stellen durf ik niet meer. Volgens mij zou het goed zijn als er wat meer rekening wordt ghouden met mensen die niet zo heel "digi"zijn ingesteld, maar wel heel geinteresseerd zijn. Mee (kunnen) doen of afhaken, that's my problem............
Geen negatieve kritiek: alleen poging aan te haken.

Wim

Je conclusie is verkeerd. Het gaat niet om een keertje een foto naar het forum uploaden, maar om veelvuldig (in dit geval meer dan 150 keer) uploaden van foto's met bijbehorende vragen en dan ook nog eens geen waarnemingen invoeren. Deze fotograaf heeft tot begin mei dit jaar nog geen 30 waarnemingen ingevoerd en is er toen mee gestopt, waarna hij het kennelijk heeft vervangen door het naar het forum uploaden van foto's om een determinatie te krijgen.
Ik denk niet dat Waarneming dat zal verbieden, maar ik vind het niet raar om hem een keer te wijzen op de ongelijke situatie, waarin Waarneming er alleen op verliest en hij elders goede sier kan maken met zijn foto's en ogenschijnlijke kennis van de natuur. Het is alleen nemen (van serverruimte, kennis en moeite) en niets geven.
Herman van der Meer

hiskodevries

Al die kleine bijlagen leveren dit op op de forum server op:
Totaal aantal bijgevoegde bestanden:341.072
Total aantal avatars:1.080
Totale grootte van de map van deze bestanden:64782032.32 kB
Dat is voor het merendeels zonde van de ruimte.
Maar nog 'erger' is dat de waarneming verloren gaat. Een foto op een foto site levert geen waarneming op. Daardoor gaat kennis van de biodiversiteit verloren.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

OlivierO

Citaat van: Oenanthe op november 02, 2014, 00:56:42 AM
Los van al de reuring over serverruimte: ik zie geen spoor van groen in deze tjif. Wil iemand daarom uitleggen waarom het geen siberische tjitjaf is?

Goeie vraag! :-)
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

firecrest

Citaat van: Oenanthe op november 02, 2014, 00:56:42 AM
Los van al de reuring over serverruimte: ik zie geen spoor van groen in deze tjif. Wil iemand daarom uitleggen waarom het geen siberische tjitjaf is?
Sib. Tjif. heeft juist wel groen: in de vleugels en de staart. Sib tjif heeft geen geel, behalve onder de oksel. Verder heeft deze Tjif ook een erg 'vuile' buik voor een sib tjif. Deze tjif valt prima binnen de variatie

Corné Timmers

Zonder te willen ontmoedigen hier vragen te stellen: Het kan ook geen kwaad om af en toe een keertje in een gids te kijken: Had vraag van dit topic al meteen overbodig gemaakt.
Met vriendelijke groet

Corné Timmers

frankneijts

Citaat van: firecrest op november 02, 2014, 18:42:48 PM
Citaat van: Oenanthe op november 02, 2014, 00:56:42 AM
Los van al de reuring over serverruimte: ik zie geen spoor van groen in deze tjif. Wil iemand daarom uitleggen waarom het geen siberische tjitjaf is?
Sib. Tjif. heeft juist wel groen: in de vleugels en de staart. Sib tjif heeft geen geel, behalve onder de oksel. Verder heeft deze Tjif ook een erg 'vuile' buik voor een sib tjif. Deze tjif valt prima binnen de variatie

Dank Lars, helemaal eens.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'