Geringde Paarse Strandloper bij Steppeklap

Gestart door Stefan van Ettinger, oktober 24, 2014, 14:05:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

Stefan van Ettinger

Beste allemaal,

Aan de andere kant van het dijkje heb ik gister een geringde paarse strandloper gezien, maar helaas de groene vlag met drie witte letters niet kunnen aflezen noch fotograferen.
Ik heb gekeken waar het beestje vandaan komt en hij komt van Spitsbergen (2850km!). Tot dusver zijn er maar 12 Nederlandse aflezingen sinds 2007 en de kans is groot dat het individu dat ik gezien heb "nieuw" is voor Nederland.
Ik heb de ringer, Kjell Mork Soot beloofd hier een balletje op te gooien. 
Misschien dat jullie even aan de andere kant van het dijkje willen gluren? Misschien dat het beestje daar nog ergens scharrelt.
Het zou leuk zijn als ik Kjell blij kan maken met (complete) ringgegevens!

Met vriendelijke groet,
Stefan
Met vriendelijke groet,
Stefan van Ettinger

Jacob Molenaar

de 2 keer dat ik er geweest ben (gisteren en vorige week vrijdag) heb ik ook nog even aan de andere kant van de dijk gekeken, maar toen heb ik geen paarse strandloper gezien.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Edwin Schuller

Je bedoelt dat er twaalf individuele vogels Nederland hebben gehaald, of dat er maar 12 keer een mailtje met een melding richting Kjell is gegaan?
Ik heb er zelf eens eentje gezien bij Hoek van Holland, wist niet dat het er maar zo weinig waren...
Edwin Schuller

Stefan van Ettinger

Met vriendelijke groet,
Stefan van Ettinger

Edwin Schuller

Jemug. Das ook niet veel (alhoewel ze waarschijnlijk veel vaker gezien dan gemeld zijn)!
Edwin Schuller