Hoofdmenu

Mybi_184

Gestart door Boon, oktober 27, 2014, 11:10:44 AM

Vorige topic - Volgende topic

Boon

Helaas ben ik zelf niet zo'n goeie vogelaar dat ik kan beoordelen of er genoeg kenmerken te zien zijn om tot een sluitende
conclusie te komen, maar ik gok van wel.
WP, zomer.
Groet, Onno den Boon

Wil

Groeten, Wil Lemmens
Geleen

Boon

Naar aanleiding van de opmerking van Michel bij de vorige MyBi wacht ik nog een aantal dagen met het geven van het antwoord.
Wel zo leuk voor de mensen die het topic niet zo vaak lezen.
Groet, Onno den Boon

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Boon op oktober 27, 2014, 11:18:47 AM
Naar aanleiding van de opmerking van Michel bij de vorige MyBi wacht ik nog een aantal dagen met het geven van het antwoord.
Wel zo leuk voor de mensen die het topic niet zo vaak lezen.

Dat is dus gewoon een :right: op de reactie van Wil...  ;)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Boon

Citaat van: Bart van Hoogstraten op oktober 27, 2014, 11:22:46 AM
Citaat van: Boon op oktober 27, 2014, 11:18:47 AM
Naar aanleiding van de opmerking van Michel bij de vorige MyBi wacht ik nog een aantal dagen met het geven van het antwoord.
Wel zo leuk voor de mensen die het topic niet zo vaak lezen.

Dat is dus gewoon een :right: op de reactie van Wil...  ;)
Niet per se Bart, ik bedacht me alleen ineens dat ik het nog niet in de oorspronkelijke post vermeld had  :angel:

Als je denkt dat Wil het bij het juiste eind heeft dan zal ik je opschrijven voor Europese kanarie...
Groet, Onno den Boon

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Boon op oktober 27, 2014, 11:28:12 AM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op oktober 27, 2014, 11:22:46 AM
Citaat van: Boon op oktober 27, 2014, 11:18:47 AM
Naar aanleiding van de opmerking van Michel bij de vorige MyBi wacht ik nog een aantal dagen met het geven van het antwoord.
Wel zo leuk voor de mensen die het topic niet zo vaak lezen.

Dat is dus gewoon een :right: op de reactie van Wil...  ;)
Niet per se Bart

Tuurlijk wel (maar noteer me maar voor Europese kanarie, heb ik in ieder geval zilver  ;) ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

frankneijts

De hamvraag is natuurlijk: hoe sluit je mannetjes (Corsicaanse/Citroen-) Sijs en van die andere kanaries (Wilde/Syrische) uit?
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Boon

Aangezien het vrij duidelijk uit de reacties blijkt dat er een Europese Kanarie van te maken is hierbij de oplossing.
Zoals Bart al aangaf; goud gaat naar Wil en zilver naar Bart.

Op de vraag van Frank, hoe andere kanariesoorten en gelijkende sijzen uit te sluiten, weet ik het antwoord niet.
Iemand die zich daaraan wil wagen?
Is er überhaupt op basis van de 'oplossingsfoto' wel een sluitende determinatie te maken?
Groet, Onno den Boon

frankneijts

Citaat van: Boon op oktober 30, 2014, 13:22:43 PM
Aangezien het vrij duidelijk uit de reacties blijkt dat er een Europese Kanarie van te maken is hierbij de oplossing.
Zoals Bart al aangaf; goud gaat naar Wil en zilver naar Bart.

Op de vraag van Frank, hoe andere kanariesoorten en gelijkende sijzen uit te sluiten, weet ik het antwoord niet.
Iemand die zich daaraan wil wagen?
Is er überhaupt op basis van de 'oplossingsfoto' wel een sluitende determinatie te maken?

De laatste foto laat natuurlijk een onverbiddelijk Eurobaasje zien en uiteraard ging ik er ook van uit dat het die soort betrof. Ik vroeg me echter af of, 'ID-technisch' gezien zeg maar, of op basis van die eerste foto de ID wel 100% hard te maken is..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Boon

Frank, dat was mij duidelijk  :duim:. Ik gaf alleen aan dat ik het antwoord niet wist op de vraag of op basis van foto 1 de ID 100% hard te maken is.
Bij een ideale MyBi is dat natuurlijk wel het geval. Maar als ik de laatste foto als MyBi had geplaatst dan was er niet veel mystery meer aan  ;)
Groet, Onno den Boon

frankneijts

Citaat van: Boon op oktober 31, 2014, 10:50:45 AM
Frank, dat was mij duidelijk  :duim: . Ik gaf alleen aan dat ik het antwoord niet wist op de vraag of op basis van foto 1 de ID 100% hard te maken is.
Bij een ideale MyBi is dat natuurlijk wel het geval. Maar als ik de laatste foto als MyBi had geplaatst dan was er niet veel mystery meer aan  ;)

Duidelijk Onno. Zal toch 's kijken of ik ook zelf antwoord op mijn vraag kan geven.. 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'