Hoofdmenu

Keverlarve onbekend

Gestart door tjerk, oktober 25, 2014, 22:04:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

tjerk

Ik heb geen idee waar ik dit zoeken/plaatsen moet. Kijkend naar paddenstoelen tilde ik vanmiddag een tak op en daaronder zag ik iets wits bewegen. Foto's gemaakt. Het "beest" bewoog soms wat maar was niet bijster actief. Iemand enig idee wat ik gefotografeerd heb?
Alvast mijn dank voor een reactie.
Vriendelijke groet,
Tjerk Nawijn

Henri25

Een larve van een kever.. misschien Meikever? (al is dat meer een loze gok  ;) )
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

tjerk

Citaat van: Henri25 op oktober 25, 2014, 22:08:52 PM
Een larve van een kever.. misschien Meikever? (al is dat meer een loze gok  ;) )
Helemaal niet zo'n loze gok. Ik heb op google naar afbeeldingen gezocht en die lijken er bijzonder veel op.
Bedankt !
Groet,
Tjerk

tjerk

Heeft het zin de larve als waarneming in te voeren bij gewone meikever?

Henri25

Zeker, maar er komt vast nog iemand anders langs.. je kunt de titel van je topic hier nog even veranderen in Keverlarve onbekend, dan wordt de topic wel verplaatst naar het kevergedeelte en misschien kan iemand anders je daar wel verder helpen.
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

tjerk

Doe ik. En bedankt alweer.
Tjerk

Arp

Zet er s.v.p. ook een afmeting bij - er zijn stapels kleinere engerlingen die hier ook min of meer op lijken.

Hier nog wat nuttige links: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=176329.msg1534387#msg1534387
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

tjerk

Bedankt voor de zeer uitgebreide informatieverwijzingen. Een voor mij onontgonnen gebied!
Ik zal de waarneming invoeren.
Groet,
Tjerk