Echt geen idee.

Gestart door Henri van Dodeweerd, oktober 25, 2014, 17:23:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

Henri van Dodeweerd

Dit insect van slechts enkele milimeters groot kwam ik op een brandnetel tegen. Ik heb geen idee.

Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/89425062
Insect (overig) onbekend - Insecta indet. gezien op 2014-10-25 Kampereiland - Seveningen
Foto's:

Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Douwe van der Ploeg

Douwe van der Ploeg

Henri van Dodeweerd

Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Arp

Aparterig ding ... jonkie nog waarschijnlijk, maar heb er even geen associaties bij  :-\

Heb je'm nog?
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Henri van Dodeweerd

Citaat van: Arp op oktober 25, 2014, 22:12:17 PM
Aparterig ding ... jonkie nog waarschijnlijk, maar heb er even geen associaties bij  :-\

Heb je'm nog?

Hoi Arp. Ik vond het ook een vreemd ding. Ik had helaas niets bij me om hem in mee te nemen. En om zo'n klein ding in je broekzak te stoppen... ;)
Ik kan volgende week misschien een keer gaan kijken of er nog wat te vinden zijn, maar ik verwacht niet dat ik zo'n klein ding weer terug vind.

Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

jeeweevz

Is de larve niet net aan het vervellen?
Groeten,

Jan Willem van Zuijlen
Coordinator EIS-werkgroep Opomyzoidea

Arp

Nou je het zegt, dat lijkt inderdaad heel goed mogelijk  :duim:  Jammer dat het niet helemaal scherp is - erg moeilijk met zulk kleingrut natuurlijk. Het zal vermoedelijk Ch. carnea zijn, maar ik mis toch wel de behaarde wratten - die zou de L2 ook moeten hebben. Mondtang lijkt ook wat compact, dus Hemerobiidae durf ik niet echt uit te sluiten ... er is nog een hoop werk te doen voordat we alle gaasvlieglarfjes van foto een naam kunnen geven ben ik bang  :-\
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Henri van Dodeweerd

Ik heb nog even gekeken of ik een foto heb waar L2 nog redelijk op staat, maar helaas. Die beesies zijn veel te klein. Ik was hier al blij mee met handmatig scherpstellen op een beestje wat niet stil ligt ;). Voortaan weet ik waar ik op moet letten.

We houden het maar op een specje. Dank voor de moeite!
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd