Hoofdmenu

halsbandparkieten

Gestart door dutchway, juli 16, 2007, 21:25:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

dutchway

Al enkelle weken vliegt hier bij mij in de buurt (in Rotterdam) een halsbandparkiet rond.Ik dacht; vast een ontsnapte vogel,
Maar afgelopen week blijkt dat het er veel meer zijn dan maar 1
Ik zag zelfs een groepje van drie over mijn tuin vliegen.
Nu las ik dat het in Amsterdam al een GEWONE! vogel is geworden.
Zouden deze vogels zich verspreiden over Nederland?
Is daar iets over bekend bij iemand van dit forum?
Groeten van Lia

petermeer

Ook al eens verschillende gezien bij het Sparta stadion.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

magnolia

Groeten,
Marien Bultman

Als je kijkt zie je meer!

petermeer

Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

dutchway

Bedankt voor jullie supersnelle reactie.
Tjee, ik wist niet dat er zoveel halsbandparkieten in Nederland vrij rondvlogen.
En dat ze dan ook onze winters kunnen overleven.
Nou ja. met zo'n winter als 2006/2007 is dat niet echt een probleem natuurlijk...
Maar als het echt vriest dat het kraakt en het een ECHTE winter word, overleven ze dat dan ook?
Vinden ze dan nog wel voedsel?
En kan ik deze waarneming van die halsbandparkieten hier bij waar neming ook invoeren of heeft dat weinig zin?
Bedankt in ieder geval!
Groeten van lia
Groeten van Lia

petermeer

Als je nog meer info wilt (broedgevallen e.d), kijk dan ook eens op: http://www.sovon.nl/soorten.asp?euring=7120&lang=nl

Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

magnolia

CiteerMaar als het echt vriest dat het kraakt en het een ECHTE winter word, overleven ze dat dan ook?

Parkieten hebben eerder last van vocht in de winter dan van kou. Geldt trouwens voor meer organismen. Ook planten zijn vaak niet winterhard omdat we vochtige/natte winters hebben.
Groeten,
Marien Bultman

Als je kijkt zie je meer!

Toine

De Halsbandparkieten in volières kunnen 's winters ook prima buiten overleven, dus dat kan met al die 'wilde' exemplaren in Nederland ook.

BWoets

CiteerEn kan ik deze waarneming van die halsbandparkieten hier bij waar neming ook invoeren of heeft dat weinig zin?
Bedankt in ieder geval!
Groeten van lia
Lia.. alle waarnemingen hebben zin dus gewoon blijven invoeren!
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

petermeer

Citeer
CiteerEn kan ik deze waarneming van die halsbandparkieten hier bij waar neming ook invoeren of heeft dat weinig zin?
Bedankt in ieder geval!
Groeten van lia
Lia.. alle waarnemingen hebben zin dus gewoon blijven invoeren!
Alvast bedankt.
Door het invoeren van de gegevens kunnen waarneming.nl en SOVON juist deze informatie verstrekken.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

dutchway

Ik heb mijn waarneming inmiddels ingevoerd.
Bedankt voor al jullie informatie en hulp....
Groeten van Lia
Groeten van Lia