mooie zwam op afgezaagde boom

Gestart door meta, oktober 20, 2014, 21:24:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

meta

l.s.
In Meyendel, Wassenaar, zag ik op een omgezaagde boom deze mooie zwammen. Licht effen bruin. Witte lamellen. De grootte per exemplaar ong. 10 tot 20 cm.
Heeft u een idee wat de soort kan zijn? B.v.d.
Hartelijke groet.

Rob Koelman

Met vriendelijke groet, Rob

e.moors

Het plaatje doet mij denken aan peksteel, maar je beschrijving klopt er niet bij.
Ik zie echter ook geen foto van de onderkant, dus vandaar dat ik hem toch nog even opper
mvg. Eric

Rob Koelman

Citaat van: e.moors op oktober 20, 2014, 21:39:44 PMHet plaatje doet mij denken aan peksteel, maar je beschrijving klopt er niet bij. Ik zie echter ook geen foto van de onderkant, dus vandaar dat ik hem toch nog even opper

Op de tweede foto zijn de plaatjes te zien. Dus peksteel is het niet...
Met vriendelijke groet, Rob

e.moors

Ik weet niet geod wat ik op die tweede foto zie, er lijkt wel iets van een lijnenstructuur op te zitten, maar of dat nou plaatjes zijn?
Maar ik beken dat peksteel alleen mijn eerste indruk was. Ik twijfel er zelf ook aan. (al doet de hele uitsraling van de zwam me nog steeds meer aan een polyporus denken dan aan een oesterzwam)
mvg. Eric

meta

Hierbij een foto die de onderkant wat meer laat zien. Alvast bedankt voor de snelle reacties.

Rob Koelman

Met vriendelijke groet, Rob

e.moors

Geen twijfel mogelijk, wat zeg ik nou: Dit. Is. Geen. Peksteel. :angel:
mvg. Eric

wimperzwam

Kijk eens over iets bij Lentinellus te vinden is. Zo te zien zijn de lamellen iets gezaagd.

Mvgr.,
Henk Huijser.