Hoofdmenu

rups landkaartje

Gestart door rietje, oktober 20, 2014, 19:19:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

rietje

Hallo,

Gezien op 17 okt. deze rups. M.i. is het de rups van een landkaartje en heb deze ook als zodanig ingevoerd op waarneming.nl. Hij wordt gezien als "niet te beoordelen". Ik heb een foto van vlindernet erbij gezocht en volgens mij is het de rups van een landkaartje of zit ik nu helemaal fout ?

Onderste foto is van vlindernet.

groet,

Rietje

jfbouwmeester

Moeilijker dan ik dacht, het kan net zo goed de dagpauwoog zijn. Mij lukt het dus niet. :rolleyes:

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER

caliprobola

Volgens mij is landkaartje correct. Je ziet rechts duidelijk stekels op de kop en de stekels zijn sterk vertakt. Misschien heeft de admin toevallig op het verkeerde knopje gedrukt, de knopjes om als admin op de klikken zijn klein en een vergissing is rap gebeurd.

jfbouwmeester

Leuk, dan weet ik dat uitsteeksel op de kop het verschil maken. :duim:

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER

gardensafari

Ik heb onlangs foto's gemaakt van deze rups:



Ik kan er geen andere soort aan plakken dan dagpauwoog: groot, zwart, lange, rechte stekels. En nu lees ik hier het gegeven over de stekels op de kop.
Dus moet ik haast wel goed zitten. Maar ook mijn waarneming staat op "(nog) niet te beoordelen".
Is er geen deskundige beoordelaar, of is men héél erg voorzichtig geworden?
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

caliprobola

Er is ook geen andere soort dan dagpauwoog op te plakken. Zelfde opmerking m.b.t. validering als bij mijn vorige reactie.

gardensafari

Ik heb zojuist nog even gekeken: ondertussen goedgekeurd.
Ik trek mijn lichte gemopper dus weer in!
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.