Geringde groenling in de tuin

Gestart door arnoniehof, oktober 19, 2014, 14:48:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

arnoniehof

Probeerde net via griel.nl in te voeren maar lukte niet

Groenling Arnhem - Holland - V60868
Weet niet of er nog meer cijfers opstaan, meer kon ik niet lezen

http://waarneming.nl/waarneming/view/89298486
vriendelijke groet,
Arno uit Feanwalden

Levenslijst 319
Nieuwe soorten 2020: Kwartelkoning, Ross gans, Oosterse tortel, Terekruiter, Kuifleeuwerik, Roodkeelpieper

Cygnus

Op jouw foto is alleen maar te zien dat "086" in het ringnummer voorkomt en dat er na de "6" nog minimaal 1 cijfer voorkomt in het ringnummer. Het totale ringnummer moet in dit geval bestaan uit 1 letter (V volgens jou) en 6 cijfers. Op basis van de positie van de cijfers ten opzichte van de tekst is mijn conclusie dat het gedeelte wat op jouw foto te zien is op de posities 4, 5 en 6 moet staan. Er ontbreekt dus ergens kort na de "V" nog een cijfer. Misschien kun je nog wat meer foto's plaatsen.
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

arnoniehof

vriendelijke groet,
Arno uit Feanwalden

Levenslijst 319
Nieuwe soorten 2020: Kwartelkoning, Ross gans, Oosterse tortel, Terekruiter, Kuifleeuwerik, Roodkeelpieper

arnoniehof

en het eindigt op 2
vriendelijke groet,
Arno uit Feanwalden

Levenslijst 319
Nieuwe soorten 2020: Kwartelkoning, Ross gans, Oosterse tortel, Terekruiter, Kuifleeuwerik, Roodkeelpieper

arnoniehof

Ik kom dan op
Arnhem - Holland - V608682
vriendelijke groet,
Arno uit Feanwalden

Levenslijst 319
Nieuwe soorten 2020: Kwartelkoning, Ross gans, Oosterse tortel, Terekruiter, Kuifleeuwerik, Roodkeelpieper

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: arnoniehof op oktober 19, 2014, 16:40:41 PM
Ik kom dan op
Arnhem - Holland - V608682
Lijkt me ook. Als je hem zo invoert zou het wel goed moeten gaan.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Cygnus

Citaat van: arnoniehof op oktober 19, 2014, 16:40:41 PM
Ik kom dan op
Arnhem - Holland - V608682

Het zou best kunnen kloppen, maar ik zou toch wat meer zekerheid willen hebben dat het inderdaad het juiste ringnummer is. Ik ben er niet van overtuigd dat het op een na laatste cijfer inderdaad een "8" is en de eerste "6" mag ook nog wel wat duidelijker zichtbaar zijn. Misschien heb je nog meer foto's waar de gedeeltes "V60" en "682" te lezen zijn. Groenlingen blijven vaak langer op dezelfde plek zitten als je ze voert, dus dan kun je, voordat je hem doorgeeft, misschien beter nog nog een keer aflezen en/of fotograferen, zodat het echt 100% zeker is. 
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

maurice.lahaye

2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl

arnoniehof

Ik zal vanavond nog even wat meer foto's uploaden.

vr gr Arno
vriendelijke groet,
Arno uit Feanwalden

Levenslijst 319
Nieuwe soorten 2020: Kwartelkoning, Ross gans, Oosterse tortel, Terekruiter, Kuifleeuwerik, Roodkeelpieper

arnoniehof

Had het nummer wel doorgegeven en als uitkomst kwam er een Rietgors uit met dit nummer
geringd in Rohel, dus er is een nummer verkeerd. Ik zal vanavond alle foto's erop zetten en hopende komen we op een juist nummer uit
vriendelijke groet,
Arno uit Feanwalden

Levenslijst 319
Nieuwe soorten 2020: Kwartelkoning, Ross gans, Oosterse tortel, Terekruiter, Kuifleeuwerik, Roodkeelpieper

Jeroen Nagtegaal

Gister te snel gekeken... Het een-na-laatste kan ik nergens zien... Vermoedelijk dan nog wel in Rohel eo. geringd.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

arnoniehof

klopt het een na laatste nummer is niet vindbaar
Dhr de Jong uit Rohel gaat even voor me kijken
vriendelijke groet,
Arno uit Feanwalden

Levenslijst 319
Nieuwe soorten 2020: Kwartelkoning, Ross gans, Oosterse tortel, Terekruiter, Kuifleeuwerik, Roodkeelpieper

Cygnus

Hieruit blijkt maar weer eens hoe voorzichtig je moet zijn met het vaststellen van het ringnummer. Het gaat er niet om dat je een ringnummer hebt, maar het correcte ringnummer. Aflezen van ringen is een nauwkeurige bezigheid. Vooral aflezen "om de hoek" is gevaarlijk. Je denkt dat je een bepaald cijfer ziet, maar als je het dan beter ziet blijkt er toch iets anders te staan.

Als het inderdaad een Groenling uit de serie V6086xx is, dan is de vogel waarschijnlijk geringd op 7 juli 2013 te Rohel.
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

arnoniehof

Klopt Trinus,

Heb van Dhr de Jong inmiddels het juiste nummer: V608632

Inderdaad is het niet zo eenvoudig om een ring te lezen. Ik heb in ieder geval veel geleerd
en ik hoop dat deze groenling zich nog lang vermaakt in mijn tuin
vriendelijke groet,
Arno uit Feanwalden

Levenslijst 319
Nieuwe soorten 2020: Kwartelkoning, Ross gans, Oosterse tortel, Terekruiter, Kuifleeuwerik, Roodkeelpieper