insect onbekend: kleine lichtgevende miljoenpoot?

Gestart door gertvierman, juli 16, 2007, 12:34:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

gertvierman


Vannacht slecht geslapen wegens drukkend weer en warmte. Ik draai me woelend nog eens om en zie ineens een groen schijnsel in mijn ooghoek. Ik til mijn hoofd op om het eens goed te bekijken en het licht is weer weg, vreemd. Eerst verdenk ik dat ik in de maling wordt genomen door mijn slaperige hoofd, maar een paar seconden brand het weer. Zodra ik het aanraak gaat het weer uit - wat is dat!

Het nachtlampje aangedaan en het bleek een miniscuul klein wormachtig beestje: nog geen millimeter dik en ik schat een kleine centimeter lang, met voelsprieten en pootjes.
Helaas door mijn gewoel wat beschadigd, en dus niet meer helemaal 'heel' :(

Met mijn slaperige hoofd pak ik het beestje op mijn hand en loop de trap af om hem in mijn transparant plastieke doosje te doen om hem morgen bij daglight eens goed te bekijken onder de microscoop, maar beneden aangekomen zat hij niet meer in mijn hand: laten vallen, en onvindbaar!

Ik heb helaas dus geen foto, en weet niet meer details dan wat hierboven staat. Het beeste is waarschijnlijk s'avonds in mijn haren terechtgekomen en zo op mijn kussen terechtgekomen.

Weet iemand wat dit voor beestje geweest kan zijn? Hier op de veluwe zijn wel eens vuurvliegjes te zien, maar dit leek daar absoluut niet op.

Vriendelijke groet,

Gert

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

han.endt