Fruticidia bisignata en Eupteryx immaculatifrons . Nieuw voor Nederland!

Gestart door blaauw7, oktober 18, 2014, 18:27:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

blaauw7

Ook in de tuin.......?
Groeten,
Dick Belgers

Henk Soepenberg

misschien nog niet bekend uit Nederland (?), maar lijkt me toch Fruticidia bisignata  :blink:   http://gallery.kunzweb.net/main.php?g2_itemId=43939
Vriendelijke groeten,
Henk

blaauw7

Leuk. Heb het exemplaar helaas niet meer. Zal eens kijken of ik er nog meer kan vangen.

Bedankt.
Groeten,
Dick Belgers

blaauw7

Volgens Kees den Bieman is de soort nog niet bekend uit Nederland. vandaag heb ik er weer twee gevangen. Gaan morgen op de post naar Kees ter bevestiging.
Groeten,
Dick Belgers

Henk Soepenberg

Vriendelijke groeten,
Henk

harry60

leuk, wachten met spanning
M.Vr.Gr. Harry de Koning

blaauw7

Inmiddels bevestigd door Kees den Bieman ! Nieuwe soort voor Nederland. Heb er vandaag weer ruim tien gevangen in een lichtkoepel achter het huis. Leeft op conifeer en meidoorn. Volgens Kees een zuidelijke soort die uit Luxemburg bekend is, niet uit België, niet uit Engeland. In Duitsland tot Keulen, Koblenz etc
Groeten,
Dick Belgers

thijsdegraaf

Tjonge. Mooie waarneming Dick. Gefeliciteerd.

Arp

Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Henk Soepenberg

Vriendelijke groeten,
Henk

blaauw7

De zending van cicaden gevonden in de lichtkoepels leverde nog een nieuwe soort voor Nederland op!!!! Eupteryx immaculatifrons Met dank aan Kees!
Groeten,
Dick Belgers

Arp

Geweldig Dick - ik weet niks van Cicades, maar het schijnt dat het geen vliegen zijn (toch?), maar wel twee in één klap dus  ;D :duim:
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)


Michiel en Milka

Groet, Michiel

Henk Soepenberg

Twee cicaden en een paddestoelmug nieuw voor Nederland - leuke plek daar in Wageningen, Dick  :blink:  :duim:

(Eupteryx immaculatifrons leeft op gevlekte dovenetel (Lamium maculatum), lees ik in m'n boekje)
Vriendelijke groeten,
Henk