Hoofdmenu

Konijn.

Gestart door Zonnekoning, juli 02, 2007, 23:42:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

Zonnekoning

Doordat een ander draadje nu is gesloten is, kon ik niet de vraag van Jeroen niet beantwoorden.

Ik vind het zinvol om dit soort dingen door te geven op waarneming.nl en dan wel als "afwijkend".
Vooral als je er achter komt, waar ze vandaan komen... (wat een praatje al niet te weeg kan brengen).
Rond Midsland aan Zee kwam ik in mei vreemde konijnen tegen. 2 à 3 zwarte exemplaren en eentje met dubbelgevouwen oren. En op de Boschplaat kwam ik eentje met een afwijkende kleur tegen.
Dit blijkt het resultaat te zijn van de door een paar eilanders bewust losgelaten en ingeënte konijnen.
Dit valt in ieder geval niet echt goed te praten, maar om weer eens veel (duin)konijnen vind ik wel mooi. Zeker als je weer Tapuiten in de duinen tegen komt.
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

tekenaar

#1
ieder konijn is een escape, of een afstammeling daarvan.

terecht om dit in een ander onderwerp te vervolgen: het gaat immers niet over stinkdieren.
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

Jeroen Nagtegaal

Het was eiegenlijk niet een heel serieuze vraag, maar het is wel leuk denk ik al er eens een onderzoek komt naar de konijnen en kleurvariaties, want in de duinen zijn meer zwart terwijl ze hier in Limburg op de schiereilanden die ontstaan zijn door grindwinning vaak roze oranje kleuren,

En echte huis en tuin konijnen, dus die witte met vlekjes gaan we die niet ook invoeren? ik vind het wel leuk om te zien of er veel van die beesten rond lopen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Hinko

Ik kwam vorige week een rasechte Hangoor tegen, in het gezelschap van 'wildtype' konijntjes. Tzal wel weer vakantie zijn ofzo...
mvgr, Hinko