Waarnemingen verwijderen?

Gestart door w.veenhoven, oktober 16, 2014, 08:55:19 AM

Vorige topic - Volgende topic

w.veenhoven

Hoi

Als mijn waarneming in behandeling word genomen verdwijnt hij van de site.Waarom worden de waarnemingen waar geen foto bij staat dan ook niet verwijderd?Want je hebt geen enkele informatie.En de bezoekers van site hebben er ook niets aan. Eigenlijk moeten die waarnemingen ook worden verwijderd vind ik.

Gr Wob

xenion

Dan zou je er vanuit gaan dat alle waarnemingen zonder foto fout zijn, en dat is echt niet het geval.
Groeten,
Martin

HPM

Herman van der Meer

ratje

Citaat van: w.veenhoven op oktober 16, 2014, 08:55:19 AM
Hoi

Als mijn waarneming in behandeling word genomen verdwijnt hij van de site.Waarom worden de waarnemingen waar geen foto bij staat dan ook niet verwijderd?Want je hebt geen enkele informatie.En de bezoekers van site hebben er ook niets aan. Eigenlijk moeten die waarnemingen ook worden verwijderd vind ik.

Gr Wob
Ben het helemaal met je eens. Geen foto, geen goedkeuring.

grietaf

Citaat van: w.veenhoven op oktober 16, 2014, 08:55:19 AM


Als mijn waarneming in behandeling word genomen verdwijnt hij van de site.
Dat is maar tijdelijk, als hij "uitbehandeld" is komt hij weer terug.
Grieta.

Melchior van Tweel

We zijn een list aan het bedenken voor waarnemingen zonder foto. Stay tuned...
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

w.veenhoven

Hoi
Bedankt voor de reacties. Ik wou dit er nog even aan toe voegen. Ik zie vaak waarnemingen zonder foto die ik graag wil zien hoe die er uit ziet.Ik denk dat iedereen dat wel graag wil.Maak dan e.v.t van de algemene soorten geen foto.

Gr Wob

Melchior van Tweel

Mee eens, maar de waarnemers mogen natuurlijk zelf weten of ze foto's uploaden. Het is geen verplichting.
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

xenion

Van bijzondere vondsten heb ik vaak in voorgaande jaren al wel foto's gemaakt, dan zijn daar de foto's wel te vinden.
Groeten,
Martin

marnakroese



Als iemand geen foto heeft geplaatst klik ik altijd op de soortnaam bovenaan die waarneming, dan verschijnen alle vondsten van die soort en kun je de foto's van die soort bekijken.


Groetjes Marna


floortje

Misschien is het niet voor iedereen mogelijk om foto's bij de waarnemingen te zetten, maar dan kun je er  in principe van alles opzetten...
Of het een kwestie van vertrouwen...
Toch zie ik er ook liever een foto bij.
groetjes Kiena

Rob Koelman

Citaat van: floortje op oktober 22, 2014, 21:44:02 PMMisschien is het niet voor iedereen mogelijk om foto's bij de waarnemingen te zetten, maar dan kun je er  in principe van alles opzetten... Of het een kwestie van vertrouwen...

Als ik iets bijzonders wil melden zet ik er altijd een foto bij. Maar stel dat je een hele dag hebt lopen inventariseren en 150 waarnemingen hebt gedaan. Dan is het niet goed mogelijk om bij alle waarnemingen een foto te plaatsen. Het verwerken van de foto's zou veel meer tijd kosten dan het verzamelen van de waarnemingen in het veld. Bovendien moet je dan bij iedere paddenstoel die je opschrijft ook nog een foto gaan maken, wat tot nog meer tijdsinvestering per waarneming leidt.
Met vriendelijke groet, Rob

Douwe van der Ploeg

En natuurlijk kan je er in principe alles opzetten, maar dan zijn er twee mogelijke gevolgen:

1: De soort is zeldzaam of op een rare locatie, wat de validators vanzelf opvalt. Commentaar wordt geplaatst, en de waarneming wordt door de waarnemer op onzeker gezet of door de validator op "niet goedgekeurd" gezet, waardoor de waarneming niet telt voor verspreidingsgegevens etc.

2: De soort is algemeen of op een plek waar ie al bekend is. Dan is er meer kans dat de waarneming zo in het systeem blijft staan, maar het heeft weinig gevolgen voor de bekende verspreiding van die soort en houd je alleen jezelf voor de gek..

Als je zelf wil kijken naar de verspreidings-info of recente waarnemingen van een soort, kan je altijd "alleen goedgekeurd waarnemingen" aanvinken, waardoor je zeker weet dat je alleen de kloppende waarnemingen bekijkt.
Douwe van der Ploeg

ratje

Citaat van: Douwe van der Ploeg op oktober 23, 2014, 02:21:54 AM
Als je zelf wil kijken naar de verspreidings-info of recente waarnemingen van een soort, kan je altijd "alleen goedgekeurd waarnemingen" aanvinken, waardoor je zeker weet dat je alleen de kloppende waarnemingen bekijkt.
Is wel een goede oplossing. Dan moet er echter niet heel verschillend goedkeuringen gedaan worden. Ik bedoel dat als ik een waarneming doe met foto en deze wordt niet goedgekeurd (terwijl de locatie bekend is) en een andere persoon doet een waarneming op dezelfde locatie zonder foto erbij en deze wordt wel goedgekeurd, ben ik het spoor bijster vwb goedkeuringen. ???  Dan lijkt het me een heel vertekend beeld gevormd wordt voor goedgekeurde waarnemingen.  :-\