Hoofdmenu

Backup Importeren na Reset

Gestart door SlechtValk, april 18, 2016, 14:05:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

SlechtValk

Mijn telefoon is naar fabrieksinstellingen terug gezet.

Nou probeer ik vanuit een backup de oude gegevens uit ObsMapp terug te krijgen (volgens instructies in http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=219901.msg1432878#msg1432878 ), maar dit krijg ik helaas niet voor elkaar. Heel die optie "restore" verschijnt niet.

Versie 6.6.8.

Kan iemand mij hier misschien nog wat aanvullende instructies geven?
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

SlechtValk

Niemand?
(Verkapte bump omhoog ;) )
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op april 18, 2016, 14:05:14 PM
Mijn telefoon is naar fabrieksinstellingen terug gezet.

Nou probeer ik vanuit een backup de oude gegevens uit ObsMapp terug te krijgen (volgens instructies in http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=219901.msg1432878#msg1432878 ), maar dit krijg ik helaas niet voor elkaar. Heel die optie "restore" verschijnt niet.

Als het bestand wn_backup.zip in de directory [sdkaart]/obsmapp/backup staat dan verschijnt die menu-optie, nog ongeacht wat er in dat bestand staat. Controleer dat dus, en met name of ObsMapp wel naar de juiste directory kijkt (geavanceerde instellingen, bijna helemaal onderaan
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

Citaat van: Alex Kwak op april 19, 2016, 08:59:58 AM
Als het bestand wn_backup.zip in de directory [sdkaart]/obsmapp/backup staat dan verschijnt die menu-optie, nog ongeacht wat er in dat bestand staat. Controleer dat dus, en met name of ObsMapp wel naar de juiste directory kijkt (geavanceerde instellingen, bijna helemaal onderaan
Ik neem aan dat je de optie "Geheugenkaart" (onder het kopje "Expert") bedoelt?
Daar staat bij mij "/storage/emulated/0/". Ik neem aan dat het backup-bestand dan in "/storage/emulated/0/obsmapp/backup/" zou moeten staan? (zie bijgevoegde afbeelding). Maar de genoemde optie verschijnt niet echt :S (of ik kan hem niet vinden).
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

marcel123

#5
"/storage/emulated/0/" is waarschijnlijk niet je SDcard. Heb je een Samsung? Dan is het mogelijk  /storage/extSdCard  http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=312388.0

Alex Kwak

Ik heb in de FAQ de term overzichtsscherm vervangen door startscherm, was dat misschien je probleem?  :rolleyes:
Het is dus het startscherm met de 12 icoontjes
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

Citaat van: Alex Kwak op april 19, 2016, 13:52:15 PM
Ik heb in de FAQ de term overzichtsscherm vervangen door startscherm, was dat misschien je probleem?  ::)
Het is dus het startscherm met de 12 icoontjes

Ik denk wel dat dit het probleem was, maar welk scherm het nou precies was weet ik nog steeds niet... ik kreeg op een gegeven moment de tip "schuif van links naar rechts voor menuopties" en daar verscheen het idd ineens (ik kreeg de indruk dat ik op het scherm met de huidige waarnemingen was, maar het kan ook het scherm met die 12 blokjes zijn geweest (dat was waar ik wel in eerste instantie zocht maar kon daar het menutje niet vinden)).

Het is in elk geval gelukt! En misschien wel verstandig idd om kritisch te kijken naar verwoordingen in de FAQ, of het ook na enkele nieuwe versies allemaal nog klopt en logisch te vinden is! :D
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

SlechtValk

Citaat van: optilete op april 19, 2016, 13:31:06 PM
"/storage/emulated/0/" is waarschijnlijk niet je SDcard. Heb je een Samsung? Dan is het mogelijk  /storage/extSdCard  http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=312388.0

Klopt, dat is gewoon op de telefoon zelf (in eerste instantie probeerde ik het namelijk zonder sd kaartje), maar uiteraard had ik toen het niet lukte het bestandje (die backup-zip) op zowel het interne geheugen als de sd-kaart op de genoemde plaats gezet. Maar goed, uiteindelijk is het gelukt (met name het vinden van dat menu'tje was voor mij denk ik de belemmering ;) ).

@Alex: Misschien is het een goed idee om de optie "Exporteren" op het hoofdscherm (met die 12 blokjes), wanneer er iets te importeren valt (lees er is een handmatig hernoemd backup-zip-bestand geplaatst in de betreffende map) te vervangen door Im-/Exporteren en dat het dan via die weg gaat. (Al kan ik me voorstellen dat je het veel werk voor weinig resultaat vind ;) )
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.