Hoofdmenu

welke plant?

Gestart door rodewouw, oktober 11, 2014, 22:32:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

rodewouw

In het NHDuinreservaat dit plantje, op twee plekken vlakbij elkaar. Wat heb ik gezien?
Bij voorbaat dank, Addy
addy

Rien Ondersteijn

Lijkt op Tiarella [w.s.cordifolia] oftewel Schuimbloem.

Veul groe[n]tjes.Rien.
Groene groe[n]tjes.Rien.

rodewouw

Dank je wel, Rien. Vindt de plaatjes wel erg lijken. Mij deed het overigens ook meteen aan een tuinplant denken. Het gekke is dat er op een paar meter afstand ook een paar jaar 'coral bells' stonden.. Toch ook vooral een tuinplant, lijkt mij. Je vraagt je af of iemand er ooit wat tuinafval heeft achtergelaten. Het is daarvoor alleen een erg onwaarschijnlijke plek.  Groetjes, Addy
addy

Rob Koelman

Citaat van: rodewouw op oktober 11, 2014, 23:12:00 PMJe vraagt je af of iemand er ooit wat tuinafval heeft achtergelaten. Het is daarvoor alleen een erg onwaarschijnlijke plek.

In dit forum is al eerder genoemd dat mensen soms op de meest onwaarschijnlijke plekken hun (tuin)afval dumpen. Ik sta zelf nergens meer van te kijken wat dat betreft...
Met vriendelijke groet, Rob

Hinko

Of mensen die gewoon wat zaad uit de tuin meenemen als ze gaan wandelen. Om de boel wat op te leuken. Daar heeft iemand van de locale vogelwacht hier in Sneek een handje van. Met de beste bedoelingen. tsja.
mvgr, Hinko

M.V.S

Of mensen nemen per ongeluk de zaden mee, bijvoorbeeld aan hun schoenen, tas of de hond.

Zo verwacht ik dat de dit jaar op de plaats waar ik mn auto parkeer (en de kofferbak uitlaad na een dag rondstruinen) opgedoken klein liefdegras en kleine majer, door mij per ongeluk zijn meegebracht. Ze hebben er nooit gestaan, en staan nu echt alleen op de plaats waar ik mn spullen wegzet bij het uitladen. Het hoeft dus niet altijd per se opzet geweest te zijn.
Groetjes, Marc