Hoofdmenu

Wilde appel?

Gestart door Rense Haveman, oktober 11, 2014, 12:56:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rense Haveman

Twee exemplaren langs een oud pad, in struweel onder eiken. Dit lijkt mij de wilde sylvestris, al vind ik de bladkleur wat aan de lichte kant

Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/89100342
Wilde appel + Eetappel - Malus sylvestris gezien op 2014-10-11 Hemmen (Bos en parkgebied)
Foto's:

bij voorbaat dank Rense Haveman
Groet! Rense

havikskruiden!

Windekind

Rense...m.i. te veel zijnerven. Ik vermoed een ex.met veel wilde appel maar ook cultivar. Heb zelf een wilde van bronnen in de tuin en bladkleur is anders en bladtop is bij mijne echt toegespitst.  Jammer dat er geen appeltjes aan zitten. Ik heb diverse op wild gelijkende gevonden waarvan de kleine appeltjes deels rood aanliepen wat wijst op cv invloed.
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

Rense Haveman

Citaat van: Windekind op oktober 11, 2014, 18:59:31 PM
Rense...m.i. te veel zijnerven. Ik vermoed een ex.met veel wilde appel maar ook cultivar. Heb zelf een wilde van bronnen in de tuin en bladkleur is anders en bladtop is bij mijne echt toegespitst.  Jammer dat er geen appeltjes aan zitten. Ik heb diverse op wild gelijkende gevonden waarvan de kleine appeltjes deels rood aanliepen wat wijst op cv invloed.

Ja. Sipke Gongrijp suggereerde Pyrus, die heeft ook meer nerven!
Maar goed, in de Betuwe is alles mogelijk...:D
Groet! Rense

havikskruiden!

Hinko

Ik denk ook aan Pyrus, oa vanwege de spitse knoppen
mvgr, Hinko

Rense Haveman

Citaat van: Hinko op oktober 14, 2014, 22:07:53 PM
Ik denk ook aan Pyrus, oa vanwege de spitse knoppen

Inmiddels denk ik ook dat het Pyrus is, ik zal hem veranderen in verwilderde Pyrus!
Dank allemaal...:)
Groet! Rense

havikskruiden!