Ik ga er geen woordspelletje van maken Herman, maar volgens mij is het een issue voor mensen dat de soort op "escape" staat op deze site terwijl dit niet expliciet gezegd is door het CDNA.
Voor mij gaat het niet om een woordspelletje maar om het door jou achterwege laten van de door de CDNA gegeven motivatie voor de afwijzing.
Ontsnapt of niet (wild of niet) is hier steeds de discussie geweest en nu wordt door een paar volhouders juist de afwijzingsmotivatie van de CDNA aangegrepen om te betogen dat het beest niet (zeker) ontsnapt is. Gezien de afwijzing is dat is op zijn minst curieus te noemen.
Herman, het gaat erom dat een aantal mensen de status die de CDNA eraan geeft graag
exact zo op hun persoonlijke lijst verwoord zien en die is, hoewel subtiel, verschillend met de status 'escape'. Het gaat om de millimeter, maar zou m.i. op een persoonlijke lijst aangegeven moeten kunnen worden.
Zo zie ik bijvoorbeeld bij de Siberische Taling van 2010, aanvaard dus wild volgens jouw wijze van redeneren, door een heel aantal mensen op hun persoonlijke lijst toch als een escape is ingevoerd.
Waarom is het voor die vogel wel mogelijk om 2 verschillende interpretaties/statussen in te kunnen voeren?
Let op ik vind dit juist goed (een ieder moet zijn persoonlijk inzicht in zijn persoonlijke lijst kunnen verwoorden), maar de werkwijze hier dus wat betreft deze 2 soorten toch inconsequent?
Vandaar m.i. een volkomen terecht verzoek van Edwin dit als zodanig aan te passen, in plaats wat Rob zegt 'dat het eenmaal zo werkt'.
Dingen kunnen/mogen bediscissieerd worden, aan w.nl de uiteindelijke beslissing, maar wel goed dit soort zaken niet zomaar naast zich neer te leggen wil je gebruikers aan je binden.