Witkruintapuit Discussie

Gestart door garryb, oktober 06, 2014, 15:40:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

RWester

Misschien las ik er over heen, maar niemand die op Ameland die locatie cq dat paaltje kan terugvinden? Bij de Grijskopspecht is men ook naar 'dé boom' geweest. En zo is er ook nog dat geval van de adult Sperwergrasmus in het voorjaar in Limburg, waarbij men de voet van de boom, met mos waarop hij stond gefotografeerd, heeft gecheckt of tie wel bestond, enz...
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


cursorius

Laat die andere twee fotos maar zien, hoe slecht dan ook!

August

Begin het een apart verhaal vinden dat beest van Ameland
August van Rijn

HPM

Citaat van: August op november 14, 2014, 22:04:48 PM

Begin het een apart verhaal vinden dat beest van Ameland

Ik vind het apart dat iedereen zit te wachten tot iemand anders gaat zoeken.
Herman van der Meer

August

Citaat van: HPM op november 14, 2014, 22:14:52 PM
Citaat van: August op november 14, 2014, 22:04:48 PM

Begin het een apart verhaal vinden dat beest van Ameland

Ik vind het apart dat iedereen zit te wachten tot iemand anders gaat zoeken.
Waar zoeken? Jan noemt geen locatie zegt dat er andere foto,s zijn maar laat ze niet zien en reageert op foto,s  op Facebook van de Witkruin van Oegstgeest met de woorden excoot (ps letterlijk zo geschreven) tevens geeft commentaren zoals de witkruin hoort niet op de Nederlandse lijst. Daarom vind ik het apart en begin ik bijna te geloven in een HOAX.
August van Rijn

Guus Peterse

Effe naar Ameland om te zoeken naar een geringde witkruintapuit (waarvan ik pas nog een ongeringde heb gezien)? Voor mij, met OV, in elk geval geen optie.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

HPM

Citaat van: August op november 14, 2014, 22:37:04 PM
Citaat van: HPM op november 14, 2014, 22:14:52 PM
Citaat van: August op november 14, 2014, 22:04:48 PM

Begin het een apart verhaal vinden dat beest van Ameland

Ik vind het apart dat iedereen zit te wachten tot iemand anders gaat zoeken.
Waar zoeken? Jan noemt geen locatie zegt dat er andere foto,s zijn maar laat ze niet zien en reageert op foto,s  op Facebook van de Witkruin van Oegstgeest met de woorden excoot (ps letterlijk zo geschreven) tevens geeft commentaren zoals de witkruin hoort niet op de Nederlandse lijst. Daarom vind ik het apart en begin ik bijna te geloven in een HOAX.

Maar hoe stel je je zo'n hoox (letterlijk zo geschreven) dan voor?
Herman van der Meer

August

Citaat van: HPM op november 14, 2014, 22:53:49 PM
Citaat van: August op november 14, 2014, 22:37:04 PM
Citaat van: HPM op november 14, 2014, 22:14:52 PM
Citaat van: August op november 14, 2014, 22:04:48 PM

Begin het een apart verhaal vinden dat beest van Ameland

Ik vind het apart dat iedereen zit te wachten tot iemand anders gaat zoeken.
Waar zoeken? Jan noemt geen locatie zegt dat er andere foto,s zijn maar laat ze niet zien en reageert op foto,s  op Facebook van de Witkruin van Oegstgeest met de woorden excoot (ps letterlijk zo geschreven) tevens geeft commentaren zoals de witkruin hoort niet op de Nederlandse lijst. Daarom vind ik het apart en begin ik bijna te geloven in een HOAX.

Maar hoe stel je je zo'n hoox (letterlijk zo geschreven) dan voor?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoax
August van Rijn

August

Beetje zoeken op internet , zou ik trouwens zoeken ergens in het plaatsje Buren  in de buurt van het straatje Hooirook ;)
August van Rijn

HPM

Citaat van: August op november 14, 2014, 23:02:19 PM
Citaat van: HPM op november 14, 2014, 22:53:49 PM
Citaat van: August op november 14, 2014, 22:37:04 PM
Citaat van: HPM op november 14, 2014, 22:14:52 PM
Citaat van: August op november 14, 2014, 22:04:48 PM

Begin het een apart verhaal vinden dat beest van Ameland

Ik vind het apart dat iedereen zit te wachten tot iemand anders gaat zoeken.
Waar zoeken? Jan noemt geen locatie zegt dat er andere foto,s zijn maar laat ze niet zien en reageert op foto,s  op Facebook van de Witkruin van Oegstgeest met de woorden excoot (ps letterlijk zo geschreven) tevens geeft commentaren zoals de witkruin hoort niet op de Nederlandse lijst. Daarom vind ik het apart en begin ik bijna te geloven in een HOAX.

Maar hoe stel je je zo'n hoox (letterlijk zo geschreven) dan voor?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoax

Ik vroeg niet naar de betekenis van 'hoax' maar hoe jij je in dit geval een hoax voorstelt. Een dikke-vinger-typfout in een tekstje op Facebook lijkt mij geen geldig argument.
Herman van der Meer

August

Citaat van: HPM op november 15, 2014, 09:25:39 AM
Citaat van: August op november 14, 2014, 23:02:19 PM
Citaat van: HPM op november 14, 2014, 22:53:49 PM
Citaat van: August op november 14, 2014, 22:37:04 PM
Citaat van: HPM op november 14, 2014, 22:14:52 PM
Citaat van: August op november 14, 2014, 22:04:48 PM

Begin het een apart verhaal vinden dat beest van Ameland

Ik vind het apart dat iedereen zit te wachten tot iemand anders gaat zoeken.
Waar zoeken? Jan noemt geen locatie zegt dat er andere foto,s zijn maar laat ze niet zien en reageert op foto,s  op Facebook van de Witkruin van Oegstgeest met de woorden excoot (ps letterlijk zo geschreven) tevens geeft commentaren zoals de witkruin hoort niet op de Nederlandse lijst. Daarom vind ik het apart en begin ik bijna te geloven in een HOAX.

Maar hoe stel je je zo'n hoox (letterlijk zo geschreven) dan voor?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoax

Ik vroeg niet naar de betekenis van 'hoax' maar hoe jij je in dit geval een hoax voorstelt. Een dikke-vinger-typfout in een tekstje op Facebook lijkt mij geen geldig argument.
Geen idee Herman , hoe ik me dat voorstel vind het gewoon raar hoe de melder van de foto zo geheimzinnig er over doet.
August van Rijn

Vincent Hart

Ik geloof ook niet zo in een hoax. Jan de Jong heeft een vaststaande mening over het (niet) voorkomen van wilde WKT in Nederland en vindt dus waar de vogel zit/zat op Ameland niet relevant. Is mijn vermoeden.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Klaas van Dijk

Jan de Jong heeft sedert jaar en dag een vaste rubriek in de Leeuwarder Courant met leuke nieuwtjes over waarnemingen van vogels in Friesland. Hierdoor krijgt Jan de Jong altijd erg veel materiaal over vogels binnen. Jan de Jong is ook erg actief als ringer. Hij woont in Joure. Zie verder http://blog.seniorennet.be/frieslandnatuurnieuws/

Groetjes, Klaas

Edwin Schuller

Citaat van: Vincent Hart op november 15, 2014, 09:42:51 AM
Ik geloof ook niet zo in een hoax. Jan de Jong heeft een vaststaande mening over het (niet) voorkomen van wilde WKT in Nederland en vindt dus waar de vogel zit/zat op Ameland niet relevant. Is mijn vermoeden.

En toch vind ik het raar dat hij de foto's/locatie niet wil delen omdat hij er zelf niet in gelooft, het is haast alsof hij niet wil dat anderen er wel in gaan geloven...
Edwin Schuller

HPM


Nu Van Poelgeest heeft gehoord dat er een soortgenoot in de buurt is denkt hij erover om een gezinnetje te stichten.



Arnold Berghorst http://waarneming.nl/waarneming/view/95379063
Herman van der Meer

Justin Jansen

Citaat van: Edwin Schuller op november 16, 2014, 11:02:59 AM
Citaat van: Vincent Hart op november 15, 2014, 09:42:51 AM
Ik geloof ook niet zo in een hoax. Jan de Jong heeft een vaststaande mening over het (niet) voorkomen van wilde WKT in Nederland en vindt dus waar de vogel zit/zat op Ameland niet relevant. Is mijn vermoeden.

En toch vind ik het raar dat hij de foto's/locatie niet wil delen omdat hij er zelf niet in gelooft, het is haast alsof hij niet wil dat anderen er wel in gaan geloven...
Heb je hem al gebeld dan?
M.v.g., Justin Jansen


Jan van der Laan

Doe jij het Justin, jij hebt goede contacten overgehouden aan je Noordelijke Periode (begin dit millennium) kan ik me herinneren.

HPM


Ondertussen alweer 4 (of 6) dagen van wanhopig wachten tot anderen iets doen. Dat verbaast me vooral van de mensen die zeggen dat het geen ring is die die vogel om zijn poot heeft.
Herman van der Meer

Jan van der Laan

Er is hier niemand die zegt dat het geen ring is.

HPM

Citaat van: Jan van der Laan op november 16, 2014, 11:59:19 AM

Er is hier niemand die zegt dat het geen ring is.

Er zijn zowel hier als daar mensen die betwijfelen of het een ring is en die suggesties doen voor wat het wel zou kunnen zijn.
Herman van der Meer

Jan van der Laan

Iets betwijfelen is nog altijd iets anders dan zeggen dat het geen ring is. Maar goed, ik ga mijn dochter helpen met haar natuurkunde, ik heb wel wat beters te doen om mijn vrije dag te gaan zitten verspillen aan zinloze discussies over de betekenis van woorden.

Edwin Schuller

Citaat van: Justin Jansen op november 16, 2014, 11:29:46 AM
Heb je hem al gebeld dan?

Ik heb de reacties onder de foto op Facebook gelezen. Wel of niet bellen doet m.i. weinig af aan mijn vorige post, maar al zou ik willen... ik heb z'n nummer niet. En op een bericht via Facebook reageert Jan - vooralsnog - niet.

Citaat van: Jan van der Laan op november 16, 2014, 11:45:38 AM
Doe jij het Justin, jij hebt goede contacten overgehouden aan je Noordelijke Periode (begin dit millennium) kan ik me herinneren.

Ik hoop er ook al een paar dagen op dat mensen die Jan wél kennen (ik had zelfs zijn naam nog nooit gehoord tot de bewuste foto kwam bovendrijven) contact met hem opnemen en hem willen aansporen om tóch de locatie en foto's te delen. Als jij hem kent Justin, wil jij hem dan niet bellen?
Edwin Schuller

Justin Jansen

Citaat van: Jan van der Laan op november 16, 2014, 11:45:38 AM
Doe jij het Justin, jij hebt goede contacten overgehouden aan je Noordelijke Periode (begin dit millennium) kan ik me herinneren.
Ha Jan, dat wel, maar mij interesseert die tapuit voor geen moer (van mij mag iedereen hem tellen). Alleen het voortdurend maken van aannames, en het ontbreken van data, is het beste op te lossen door de originele bron te raadplegen, ipv te speculeren. Gr, Justin
M.v.g., Justin Jansen


Vincent Hart

Probleem is hier dus alleen dat de originele bron vooralsnog niet erg genegen is geraadpleegd te worden ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HPM

Citaat van: HPM op november 16, 2014, 12:06:57 PM
Citaat van: Jan van der Laan op november 16, 2014, 11:59:19 AM

Er is hier niemand die zegt dat het geen ring is.

Er zijn zowel hier als daar mensen die betwijfelen of het een ring is en die suggesties doen voor wat het wel zou kunnen zijn.

Citaat van: Jan van der Laan op november 16, 2014, 12:14:36 PM

Iets betwijfelen is nog altijd iets anders dan zeggen dat het geen ring is. Maar goed, ik ga mijn dochter helpen met haar natuurkunde, ik heb wel wat beters te doen om mijn vrije dag te gaan zitten verspillen aan zinloze discussies over de betekenis van woorden.

Je begon zelf.
Die mensen houden op zijn minst rekening met de mogelijkheid dat het om de tweede Witkruintapuit voor Nederland en de derde of vierde voor NW-Europa gaat. Mensen lopen massaal uit  en sparen geld noch moeite voor de meest onwaarschijnlijk beesten, dus waarom dan voor deze niet?
Herman van der Meer

Cygnus

Citaat van: Klaas van Dijk op november 15, 2014, 23:05:33 PM
Jan de Jong heeft sedert jaar en dag een vaste rubriek in de Leeuwarder Courant met leuke nieuwtjes over waarnemingen van vogels in Friesland. Hierdoor krijgt Jan de Jong altijd erg veel materiaal over vogels binnen. Jan de Jong is ook erg actief als ringer. Hij woont in Joure. Zie verder http://blog.seniorennet.be/frieslandnatuurnieuws/

Groetjes, Klaas
Hoi Klaas,

Volgens mij is de Jan de Jong van Ameland een andere Jan de Jong dan die van de Leeuwarder Courant die in Joure woont.
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

Jan van der Laan

Citaat van: HPM op november 16, 2014, 12:52:08 PM
Citaat van: HPM op november 16, 2014, 12:06:57 PM
Citaat van: Jan van der Laan op november 16, 2014, 11:59:19 AM

Er is hier niemand die zegt dat het geen ring is.

Er zijn zowel hier als daar mensen die betwijfelen of het een ring is en die suggesties doen voor wat het wel zou kunnen zijn.

Citaat van: Jan van der Laan op november 16, 2014, 12:14:36 PM

Iets betwijfelen is nog altijd iets anders dan zeggen dat het geen ring is. Maar goed, ik ga mijn dochter helpen met haar natuurkunde, ik heb wel wat beters te doen om mijn vrije dag te gaan zitten verspillen aan zinloze discussies over de betekenis van woorden.

Je begon zelf.
Die mensen houden op zijn minst rekening met de mogelijkheid dat het om de tweede Witkruintapuit voor Nederland en de derde of vierde voor NW-Europa gaat. Mensen lopen massaal uit  en sparen geld noch moeite voor de meest onwaarschijnlijk beesten, dus waarom dan voor deze niet?

Ik begon zelf  ;D ;D ;D ;D ;D ;D.  You are so funny  :duim:

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Cygnus op november 16, 2014, 13:00:28 PM
Citaat van: Klaas van Dijk op november 15, 2014, 23:05:33 PM
Jan de Jong heeft sedert jaar en dag een vaste rubriek in de Leeuwarder Courant met leuke nieuwtjes over waarnemingen van vogels in Friesland. Hierdoor krijgt Jan de Jong altijd erg veel materiaal over vogels binnen. Jan de Jong is ook erg actief als ringer. Hij woont in Joure. Zie verder http://blog.seniorennet.be/frieslandnatuurnieuws/

Groetjes, Klaas
Hoi Klaas,

Volgens mij is de Jan de Jong van Ameland een andere Jan de Jong dan die van de Leeuwarder Courant die in Joure woont.
Klaas heeft het over de juiste Jan. Jan de Jong uit Joure heeft het over de Witkruintapuit op Ameland. De Jan de Jong die woont op Ameland komt dus niet voor in dit verhaal.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Edwin Schuller

Citaat van: Justin Jansen op november 16, 2014, 12:22:39 PM
Citaat van: Jan van der Laan op november 16, 2014, 11:45:38 AM
Doe jij het Justin, jij hebt goede contacten overgehouden aan je Noordelijke Periode (begin dit millennium) kan ik me herinneren.
Ha Jan, dat wel, maar mij interesseert die tapuit voor geen moer (van mij mag iedereen hem tellen). Alleen het voortdurend maken van aannames, en het ontbreken van data, is het beste op te lossen door de originele bron te raadplegen, ipv te speculeren. Gr, Justin

Zou je bereid zijn om contact te zoeken met Jan, al is het maar om de mensen die het wel interesseert gelukkig te maken? Je hoort mij ook niet zeggen dat die WKT absoluut wild is, maar het kan nooit kwaad om meer feiten te verzamelen toch?
Edwin Schuller

Vincent Hart

Jan heeft de waarneming van Ameland ingevoerd (locatie vervaagd): http://waarneming.nl/waarneming/view/95419331
Dezelfde foto in mogelijk iets betere kwaliteit:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers