[/quote]
Het geval van het Belgische Machelen 1973 staat als afgewezen zowel onder Zwarte als onder Witkruintapuit in de BAHC Database, wat volgens mij betekent dat aangenomen wordt het een van beide
[/quote]
In principe niet, op de Belgische lijst staan b.v. ook vorkstaartpevier spec., pterodroma spec. etc..
De uitleg die staat in het rapport van 1994 is inderdaad verwarrend, ik zoek het even uit.
[/quote]
Oenanthe leucura/Oenanthe leucopyga is natuurlijk van een andere orde dan Oenanthe spec.
Is hier, naast het kaartje, al eens een lijstje verschenen met alle (aanvaarde) gevallen van WKT in Europa, met leeftijd en verblijfsduur inbegrepen?
Zie het kaartje een paar berichten hogerop. Van de niet-ontsnapte gevallen was alleen Kessingland niet uitgekleurd.
[/quote]
Indien de vogel aanvaard zou geweest zijn als zwarte/witkruin zou het geval als tapuit species in de lijst moeten staan (zoals gevallen van am./az. Goudplevier als 'goudplevier species' vermeld staan).
Ik ben vooral geinteresseerd in verblijfsduur/leeftijd van alle Europese (ook zuid) gevallen. Dat staat toch niet bij de kaartjes? (Of heb ik er een gemist?)