ObsMapp 4. Vragen, bugs, opmerkingen

Gestart door Alex Kwak, oktober 05, 2014, 17:42:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

Aha, je het "BMP" aan staan. Dan is onderdeel van het protocol dat voor sommige soorten alleen het aantal van 1 kan worden gebruikt.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: ajvwijk op april 07, 2015, 07:21:58 AM
Als ik "Gebruik volumeknop als teller" op 1 zet dan kan ik wel het aantal met de volumeknop aanpassen.

Dat is wél een bug  ;)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

opmerking over toevoegen foto of geluid:
als ik eerst de waarneming invoer en opslaan druk kan ik via het menu voor toevoegen foto/geluid kiezen. dat is mooi maar dat doet niets.
als ik de waarneming invoer, kies voor foto toevoegen en dan pas op opslaan klik gaat het wel goed.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Citaat van: hiskodevries op april 07, 2015, 15:58:48 PM
opmerking over toevoegen foto of geluid:
als ik eerst de waarneming invoer en opslaan druk kan ik via het menu voor toevoegen foto/geluid kiezen. dat is mooi maar dat doet niets.
als ik de waarneming invoer, kies voor foto toevoegen en dan pas op opslaan klik gaat het wel goed.

Je voegt altijd iets toe aan de huidige waarneming, dus níet de waarneming die je zojuist hebt opgeslagen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

Dat laat mij een foto toevoegen als ik al op opslaan heb geklikt maar nog geen nieuwe soort heb geselecteerd
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

#367
Je kan toch ook het aantal eerst veranderen? Als ik zelf een foto toevoeg aan een waarneming doe ik het juist op die manier: eerst de foto nemen (voordat het beestje is weggekropen oid) en dan pas de rest van de gegevens.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

ajvwijk

Inderdaad. Zet ik bmp uit dan werkt het weer. Snap even niet waarom dit zo werkt. Waarom voor fuut (paar in broedbiotoop) dit er niet twee zouden kunnen zijn? Maar goed het werkt iig weer zoals ik verwacht met bmp uitgeschakeld. Dank voor de snelle reaktie
Ton van Wijk

Alex Kwak

Als je vragen hebt over de BMP-functionaliteit kan je beter even bij Gerard Troost vragen
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Thijs Fijen

Bug in omgeving:
Soortenlijst staat op vogels (vanaf vrij algemeen) --> switch naar Zoogdieren (springt? naar zeer zeldzaam) --> switch naar Vogels (staat op zeer zeldzaam). Ook als ik Zoogdieren instel op vrij algemeen --> switch naar vogels dan staat vogels weer op zeer zeldzaam.
Thijs Fijen

Alex Kwak

Citaat van: Thijs Fijen op april 08, 2015, 17:08:30 PM
Bug in omgeving:
Soortenlijst staat op vogels (vanaf vrij algemeen) --> switch naar Zoogdieren (springt? naar zeer zeldzaam) --> switch naar Vogels (staat op zeer zeldzaam). Ook als ik Zoogdieren instel op vrij algemeen --> switch naar vogels dan staat vogels weer op zeer zeldzaam.

Thanx!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

diedhert

Beste


1) Op https://play.google.com/store/apps/details?id=org.obsmapp zie je op het invoerscherm het tekentje van man/vrouw staan. Op mijn invoerscherm heb ik dit.
Is dit een functie die er nog niet is, of moet je dat instellen ?


2) Is het mogelijk de volgorde van het invoerveld 'gedrag' te wijzigen ? De keuze die ik het meest nodig heb is 'overvliegend zuidwest', en dat staat vrij ver naar onderen. Het zou leuk zijn als ik dat kan instellen dat dit vrij bovenaan zou staan.


Dank
Diederik D'Hert

Alex Kwak

Citaat van: diedhert op april 08, 2015, 18:16:10 PM
1) Op https://play.google.com/store/apps/details?id=org.obsmapp zie je op het invoerscherm het tekentje van man/vrouw staan. Op mijn invoerscherm heb ik dit.
Is dit een functie die er nog niet is, of moet je dat instellen ?
2) Is het mogelijk de volgorde van het invoerveld 'gedrag' te wijzigen ? De keuze die ik het meest nodig heb is 'overvliegend zuidwest', en dat staat vrij ver naar onderen. Het zou leuk zijn als ik dat kan instellen dat dit vrij bovenaan zou staan.

1) Die knoppen zie je als je BMP-modus aanzet bij de gebruikersinstellingen. Maar let op er veranderd dan wel (een beetje) wat functionaliteit
2) Nee, dat gaan we niet aanpassen, te veel werk en instellingen tov het verwachte voordeel
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

diedhert

Dank.


Of is het mogelijk om de ingevoerde velden te 'onthouden', zodat dat niet steeds opnieuw moet worden ingevoerd ?


Vriendelijke groeten
Diederik D'HErt

Thijs Fijen

Citaat van: diedhert op april 08, 2015, 22:45:29 PM
Dank.


Of is het mogelijk om de ingevoerde velden te 'onthouden', zodat dat niet steeds opnieuw moet worden ingevoerd ?


Vriendelijke groeten
Diederik D'HErt
Ja, je kunt de standaard activiteit aanpassen bij soortgroepinstellingen
Thijs Fijen

Thijs Fijen

#376
Volgens mij gaat het niet helemaal goed met het bijwerken van de vogellijst.
Download --> soortenlijst bijwerken --> vogels (waarneming.nl, Nederlands) --> 35000 soorten worden gedownload, dat lijkt me wat veel?
Tussen die soorten zit Thayer's Meeuw (Larus thayeri) ook niet.
Recent gebruikte soorten worden dan ook gewist (feature of bug)
De tabs Waarneming.nl en Nederlands zijn slecht leesbaar, grijze witte letters op lichte achtergrond.
Thijs Fijen

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Thijs Fijen

In de wereldlijst inderdaad geen probleem bij mij. Het bijwerken van de soorten in waarneming.nl gaat bij mij fout, zoals hierboven gemeld.
Thijs Fijen

hiskodevries

Dat heb ik net gedaan iets meer dan 1000 zijn bijgewerkt
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Thijs Fijen

Citaat van: hiskodevries op april 12, 2015, 14:17:46 PM
Dat heb ik net gedaan iets meer dan 1000 zijn bijgewerkt
Grappig.. Zal dus wel een persoonlijke bug zijn.
Alex, als je iets specifieks wilt testen, dan hoor ik het wel
Thijs Fijen

hiskodevries

Ik heb niet ook de observado.org soorten lijst in obsmapp staan, misschien maakt dat verschil?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Thijs Fijen

Heb ik wel. Zat ook al te denken aan zoiets.
Thijs Fijen

Alex Kwak

De soortenlijst met verschillende bronnen, en talen kan best wel complex worden. Je kan dan beter een keer de lijst helemaal verwijderen en opnieuw opbouwen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Thijs Fijen

Reeds gedaan.. Dat werkt niet, hij downloadt automatisch de wereldlijst van vogels.
Overigens, nieuwe bug (minor): bij verwijderen van actieve soortgroep is de app eerst een paar minuten bezig met verwijderen en 'opschonen van database' waarna zeer kort de melding komt: 'actieve soortgroep kan niet verwijderd worden'. Dat zou aan het begin moeten gebeuren zonder de poging om alles te verwijderen.
Thijs Fijen

Alex Kwak

Citaat van: Thijs Fijen op april 12, 2015, 23:42:32 PM
Reeds gedaan.. Dat werkt niet, hij downloadt automatisch de wereldlijst van vogels.

Probeer eens heel expliciet de nl-list te selecteren. Dus eerst de wereldlijst selecteren, en dan de nl-lijst.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Thijs Fijen

Thijs Fijen

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Thijs Fijen

Clean install en alles weer in orde. Zal wel een database foutje zijn geweest.
Thijs Fijen

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!