Snuitkever, maar welke?

Gestart door xerocomis, oktober 03, 2014, 19:12:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

xerocomis

Ik kom tot Curculionidae en heb op kerbtier.de gekeken maar kom er niet uit.

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/88934571
onzeker Curculio spec. gezien op 2014-09-28 Polder Waard-Nieuwland
Foto's:




bij voorbaat dank Bas de Graaff
Met vriendelijke groet,
Bas de Graaff

xerocomis

Met vriendelijke groet,
Bas de Graaff

Th.Heijerman

Parethelcus pollinarius

Theodoor

xerocomis

Dank je Theodoor, had gezocht op kerbtier maar het blijft lastig die snuitkevertjes.
Met vriendelijke groet,
Bas de Graaff

xerocomis

Is er al Nederlandse naam van dit diertje? Men is druk bezig bij de wantsen om dat voor mekaar te krijgen, wat ik persoonlijk toejuich. In het Duits heet het: Gekörnte Nesselrüssler dan misschien: Korrelige netelsnuitwants.
Met vriendelijke groet,
Bas de Graaff

Douwe van der Ploeg

#5
Oh jeej.. dat had je misschien beter niet kunnen zeggen ;) De experts houden niet zo van Nederlandse namen (waar ik het trouwens grotendeels mee eens ben). Gezien dit dier een kever is geen wants, zal jouw suggestie sowieso niet praktisch zijn.
Douwe van der Ploeg

xerocomis

Ben te veel met wantsen bezig de laatste tijd ;)
Met vriendelijke groet,
Bas de Graaff

jan cuppen

Citaat van: xerocomis op oktober 12, 2014, 18:17:11 PM
Is er al Nederlandse naam van dit diertje? Men is druk bezig bij de wantsen om dat voor mekaar te krijgen, wat ik persoonlijk toejuich. In het Duits heet het: Gekörnte Nesselrüssler dan misschien: Korrelige netelsnuitwants.
Nederlandse namen verzinnen helpt heel weinig bij het populariseren van dit soort kleine kevers. De meeste fotografen weten noch met wetenschappelijke noch met Nederlandse namen wat ze voor de lens hebben (gehad). Overigens laat je me wel schrikken om een kever zo maar naar de wantsen te verplaatsen.
Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen

thijsdegraaf