Hoofdmenu

Katten en muizen

Gestart door hiskodevries, oktober 03, 2014, 15:02:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

Douwe van der Ploeg

Iemand lijkt wel veelvuldig waarnemingen in te voeren in de Noordzee t.h.v. Texel, lijkt me niet te kloppen.. Kan die persoon misschien toch nog bereikt worden? Of er bepaalde gebieden uitgesloten worden?
Douwe van der Ploeg

maurice.lahaye

Hallo Douwe,


Bij die waarnemingen gaat het fout met de coördinaten. Die waarnemingen kunnen overal gedaan zijn. Omdat het onwerkbaar is om alle waarnemers te mailen, worden die waarnemingen nu gedelete. Zonde, maar het is even niet anders. Hisko krijgt het probleem niet verholpen.


Groet,
Maurice
admin
2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl

hiskodevries

Hisko krijgt het probleem niet gereproduceerd en kan het dus niet verhelpen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Menko Vlaardingerbroek

CiteerBosmuis   215
Ware Muis spec.   107
Huismuis   43
Voor mij (als betrekkelijke leek) opvallend dat er zo veel meer bosmuizen dan huismuizen gevangen worden (5:1). Zijn er meer bosmuizen, of zijn ze veel makkelijker te vangen dan huismuizen?
Vriendelijke groet,
Menko Vlaardingerbroek

Maarten70

Citaat van: Menko Vlaardingerbroek op oktober 20, 2014, 14:27:42 PM
CiteerBosmuis   215
Ware Muis spec.   107
Huismuis   43
Voor mij (als betrekkelijke leek) opvallend dat er zo veel meer bosmuizen dan huismuizen gevangen worden (5:1). Zijn er meer bosmuizen, of zijn ze veel makkelijker te vangen dan huismuizen?

Vraag mij toevallig precies hetzelfde af.
Gr, Maarten

Rob Koelman

Citaat van: Menko Vlaardingerbroek op oktober 20, 2014, 14:27:42 PMVoor mij (als betrekkelijke leek) opvallend dat er zo veel meer bosmuizen dan huismuizen gevangen worden (5:1). Zijn er meer bosmuizen, of zijn ze veel makkelijker te vangen dan huismuizen?

De gewone bosmuis is een soort die in vrijwel alle biotopen voorkomt. Het is in principe de meest algemene soort muis in ons land.

Huismuizen komen algemeen voor, maar voornamelijk gerelateerd aan menselijke bewoning/activiteit.

Bosmuis is dus qua verspreiding en aantallen algemener dan huismuis. Veel ´huismuizen´ op erven en rond huizen zijn in werkelijkheid bosmuizen. vandaar dat foto´s bij meldingen van ´huismuizen´ zo belangrijk zijn. Vaak blijken het toch bosmuizen te zijn...
Met vriendelijke groet, Rob