Onjuist gebruik van vaste locatie

Gestart door Johan Barth, december 05, 2016, 20:58:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

Johan Barth

Net een nieuwe update gehad van obsmapp, en nu ging het volgende fout:
Als ik linksboven in het invoerscherm op het symbool klik van locatie zoeken, dan zet hij de locatie niet vast, maar zet hij hem op de vooraf ingestelde "vaste locatie". Dat leverde vandaag een heleboel invoerfouten op. Loop je op het Leersumse Veld, zet je de locatie vast, en ineens voert hij alle waarnemingen in op mijn huisadres. Vervelende bug.

Verder alle lof voor obsmapp. Hartelijke groeten,

Johan Barth


Alex Kwak

Het zou zo moeten zijn dat de vaste locatie gepakt wordt, tenzij die er niet is, en dat dan de laatst bekende locatie wordt genomen.
Bij mijn test gaat dat ook inderdaad zo. Kan je nog een keer kijken of je vaste locatie wel ingesteld is?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Ik ben hier de fout ingegaan.
De juiste functionaliteit zou moeten zijn: klik op icoon zet de huidige locatie vast, tenzij die nog niet bekend is, dan de laatst bekende locatie.
Eens?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Johan Barth

Beste Alex,

Dat laatste doet hij bij mij juist niet. Hij zet bij mij sinds de laatste update niet de huidige locatie vast, maar hij zet hem vast op de vooraf ingestelde "vaste locatie". En dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Groet,

Johan

Alex Kwak

Citaat van: Johan Barth op december 06, 2016, 11:09:53 AM
Dat laatste doet hij bij mij juist niet. Hij zet bij mij sinds de laatste update niet de huidige locatie vast, maar hij zet hem vast op de vooraf ingestelde "vaste locatie". En dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Zie mijn beide(!) berichten.
De oplossing zoals geschetst in mijn bericht van 09:44 is dus de gewenste oplossing?!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

fkdeboer

grtjes,
Folkert
--
"This is like deja vu all over again."
Yogi Berra

Johan Barth

Bedankt voor jullie reacties, maar het is nog geen oplossing voor mijn probleem.

CiteerDe juiste functionaliteit zou moeten zijn: klik op icoon zet de huidige locatie vast, tenzij die nog niet bekend is, dan de laatst bekende locatie.
Inderdaad, dat zou de juiste functionaliteit moeten zijn. Dat deed hij voorheen ook altijd: je staat ergens op een uitkijkpunt, je klikt op het icoon, en de huidige locatie staat vast, scheelt je weer heel wat batterij.
Echter, wat hij nu bij mij doet, als ik op het icoon klik: hij pakt de vaste locatie ipv de huidige locatie! Dat deed hij voorheen nooit...
Dus de oplossing van 9:44 is wat ik graag zou willen, maar wat nu niet meer werkt.

Groet,

Johan




Alex Kwak

Deze wijziging is helaas nog niet meegekomen in de update van vandaag, omdat we overwegen de vaste locatie compleet te verwijderen (die is immers overbodig geworden door het vast kunnen zetten van de huidige locatie, icm de laatst bekende locatie).
Verwacht over enkele dagen een update met deze wijziging.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Johan Barth

De mogelijkheid om een vaste locatie in te stellen vind ik juist handig. Die zet ik standaard op thuis. Dat geeft me de mogelijkheid om snel een waarneming vanuit huis in te voeren. Binnenshuis heeft mijn gps veel tijd nodig om de locatie te vinden, met vaste locatie is het in een klik geregeld.
Juist voor zo'n locatie die steeds terugkeert is de vaste locatie erg handig.

Groeten,

Johan Barth

Alex Kwak

Kan je aangeven of het in de huidige versie (7.6.3) wél juist werkt?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Johan Barth

Perfect. Hij doet het weer als vanouds. Bedankt!

Groeten,

Johan Barth

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!