Vleermuis in prikkeldraad

Gestart door Arjan Broekhuizen, september 25, 2014, 15:24:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

Arjan Broekhuizen

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/88224365
Vleermuis spec. - Chiroptera spec. gezien op 2014-09-25 Wilsum - Koppelerwaard
Foto's:




Ik verbaasde mij er over dat de vleermuis vastzat (zo lijkt het in ieder geval) in het prikkeldraad. Ik begrijp altijd dat hun 'sonar' zo goed is, dat ze langs ieder obstakel heen vliegen.

Bij voorbaat dank
Arjan Broekhuizen
Met vriendelijke groet,
Arjan Broekhuizen

Arthur

Rosse vleermuis, een mannetje zo te zien.
Misschien dat ie de prikkels van het draad als prooi aangezien heeft.
Groeten, Arthur

Theo Linders

Ik denk niet dat ie vastzit, maar dat ie vooral een lekker plekje heeft gevonden om te gaan slapen, al is het een wel heel bizarre keus.
mvg,
Theo Linders

www.jnm.nl
www.zootierliste.de

Arthur

er zit iets op het prikkeldraad bij zijn achterpoot. Kan niet zien wat het is. @arjan heb je daar een uitsnede of andere foto van?
Groeten, Arthur

Rob Koelman

Citaat van: Theo Linders op september 25, 2014, 16:04:18 PMIk denk niet dat ie vastzit, maar dat ie vooral een lekker plekje heeft gevonden om te gaan slapen, al is het een wel heel bizarre keus.

Ga er  maar van uit dat deze vleermuis vastzit. Is niet de eerste keer helaas...

Hopelijk is het dier bevrijdt.

Citaat van: Arthur op september 25, 2014, 16:17:07 PMer zit iets op het prikkeldraad bij zijn achterpoot. Kan niet zien wat het is. @arjan heb je daar een uitsnede of andere foto van?

Dat is zeer waarschijnlijk de staarthuid die om het prikkeldraad is gewonden.


Mogelijk is dit dier verstrikt geraakt doordat het een prooi van het prikkeldraad wilde pakken, hoewel rosse vleermuizen in principe vliegende prooien pakken... De verklaring van Arthur, dat het dier de prikkels zelf voor een prooi heeft aangezien, is ook zo gek nog niet.
Met vriendelijke groet, Rob

Rene Janssen

Ik denk dat die gewoon de draad niet had opgemerkt maar wel een prooi en toen is blijven hangen. Echt zonde, een fraaie soort!


Pas je de soortnaam nog even aan? Dan kan ook deze waarneming goedgekeurd worden en naar de NDFF doorgesluisd worden.



René
René Janssen

Arjan Broekhuizen

Hierbij een uitsnede van een van de foto's. Een andere foto, van bovenaf, heb ik niet.


Zal de soort nog even aanpassen in de waarneming.
Met vriendelijke groet,
Arjan Broekhuizen

Rob Koelman

Te zien zijn twee pootjes (en dat het een mannetje is...  ;D).

Helaas te ver van mijn huis, anders zou ik er morgen nog wel even langs willen gaan om te kijken of er nog wat te redden valt...
Met vriendelijke groet, Rob

Theo Linders

Citaat van: Rob Koelman op september 25, 2014, 16:29:21 PM
Citaat van: Theo Linders op september 25, 2014, 16:04:18 PMIk denk niet dat ie vastzit, maar dat ie vooral een lekker plekje heeft gevonden om te gaan slapen, al is het een wel heel bizarre keus.

Ga er  maar van uit dat deze vleermuis vastzit. Is niet de eerste keer helaas...



Oke, ik had er nog nooit eerder van gehoord, weer wat geleerd.
mvg,
Theo Linders

www.jnm.nl
www.zootierliste.de